5 vragen aan Arne Koefoed (Wink)

Welke cases zijn de oprichter/head of ideas van Wink het meest bijgebleven in Cannes?

Waarom ga je naar Cannes, wat staat er op de agenda?

Met WINK draaien wij twee projecten in Cannes. Zowel voor het feest van Massive Music/Mediamonks als voor de Embassy of Dutch Creativity en IAA creëren we wat beleving en omgeving. 

Daarnaast doe ik vrijdag een kort verhaal in de Embassy of Dutch Creativity over onze tak van sport; experience communicatie, onder de noemer &;Making it Real&;, dus ben er in eerste instantie om te werken. 

Maar zoals een echte experience architect betaamd, combineer ik graag het nuttige met het aangename, en zal ik ook zeker m&;n neus laten zien op wat fijne feestjes her en der... Dus ben er ook om te netwerken.

Waarover gaat Cannes eigenlijk, of waar zou het over moeten gaan?

Ben nog groen, dit wordt mijn tweede keer. Vorige keer vooral gewerkt ivm het Massive Music/Mediamonks event dat we deden, dus weet helaas niet veel van het Cannes Lion-gedeelte. Ik heb, dus wellicht onterecht, de indruk dat Cannes erg over netwerken & feesten gaat. Is helemaal mijn ding, maar hoe vet zou het zijn als al die knappe crea masterminds toch samen zijn, zij een leuk opgezette überbrainstorm zouden doen om te kijken naar hoe communicatie of &;advertising&; kan helpen met bijvoorbeeld de vluchtelingen problematiek, of met het groeiende verschil tussen arm en rijk, of überhaupt echte verbinding tussen mensen tot stand kan brengen.

Ik vermoed dat er een groeiende beweging is richting echtheid en waarachtigheid, dat hoop ik dit jaar wel terug te vinden. 

Welke nationale/internationale cases van afgelopen jaar zijn jou het meeste bijgebleven?

van de Designpolitie vind ik een prachtig voorbeeld van de zoektocht naar een soort van hogere bedoeling voor designers en art directors. 

Met name de , dat ze hun platform ook aanwenden om actuele zaken te agenderen, zoals de vluchtelingencrisis, en op zoek te gaan naar hoe design hierbij kan helpen. 

 

En hun vind ik superstoer:

 

De global Sunsets tour van Corona door .

Een prachtig voorbeeld hoe een global brand zoals Corona, experience communicatie gebruikt als , en de echte content die maar mee gecreëerd wordt fungeert om hun merkverhaal te versterken.

Ik ben geraakt door de , en hoe dat soort initiatieven de NGO&;s links en rechts inhalen, en direct mensen helpen waar het nodig is, middels eigen communicatie en crowdfunding en het activeren van het eigen netwerk. 

Op welke ontwikkeling moeten we gaan letten de komende tijd?

Wellicht is de wens de vader van de gedachte, maar ik vermoed dat er een groeiende vraag is naar beleving, verbinding, speelsheid en vervoering. Dat echte deelbare herinneringen steeds waardevoller geacht worden dan bijvoorbeeld materieel succes of spullen.

Een hoopvolle ontwikkeling.

Hoe vind jij het gesteld met de experiences tijdens Cannes, nog tips?

Het is wat braaf, het rockt nog niet echt... gezien de potentiële energie van de gasten, en de waanzinnige plekken die er zijn zou ik wel eens wat wilders en wonderbaarlijks willen maken...

Ik vond vorig jaar Google en Facebook wel vette plekken, en goed in de detaillering.

Heb één uitstekend villa zwembadfeestje meegemaakt, maar ook daar had wat peper in gemogen.

Massive Music/Mediamonks event was natuurlijk AAN, en dat is het dit jaar hoop ik weer.

Foto credit: Team Peter Stigter

Meer lezen over Cannes? Bekijk ons .

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie