5 vragen aan: Jop Quirindongo

De design director bij Dog and Pony gaat voor het eerst naar Cannes.

Waarom ga je naar Cannes?

Dit is mijn eerste jaar Cannes: het moest er toch een keer van komen. Ik ontmoet graag nieuwe, inspirerende mensen. En met Dog and Pony hebben we onlangs voor de Embassy of Dutch Creativity de visuele identiteit neergezet.

De identiteit is geïnspireerd op de kunststroming &;De Stijl&;, uit de jaren twintig van de vorig eeuw. De leden van de stijl waren op zoek naar een radicale hervorming in hedendaagse kunst en creativiteit, in een tijd waarin er enorm veel aan het veranderen was, op sociaal, technologisch en wetenschappelijk gebied. En eigenlijk zijn we nu wederom op zo&;n punt aanbeland, vandaar deze ode aan ‘De stijl’.

 

Waarover gáát Cannes eigenlijk, of waar zou het over moeten gaan?

Aansluitend bij het antwoord hierboven, zou Cannes wat mij betreft moeten gaan om die meest radicale, vooruitstrevende creative projecten die afgelopen jaar gemaakt zijn. En cases waarbij creativiteit op zinvolle wijze wordt ingezet.

Wat zijn je favoriete cases, zowel internationaal als nationaal?

Een paar cases die me opvielen zijn:

Edible Six-Pack Ring

 

Wat verwacht je van de prijzen die Nederland mee naar huis mag nemen? 

Ik denk dat er best wat Nederlandse krakers bij zitten. Een daarvan is The Next Rembrandt. Een aansprekende case, zeker ook internationaal.

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie