Marketing Technology

Eerste iBeacon themapark in Nederland

Richard Otto, blogger | 28 januari 2014, 20:32

Fluwel's Tulpenland is het eerste themapark in Europa dat Apple's iBeacon technologie toepast in een iOS app.

Het toeristische doe- en beleefparkin Sint Maartenszee wil de bezoeker aan het tulpen themapark een extra dimensie te geven.Bezoekers ontvangen informatie op hun mobiel op basis vna locatie in het park. In het themapark worden iBeacons geplaatst. Met behulp van de iBeacons wordt bij elk parkonderdeel relevante informatie op de telefoon van de bezoeker getoond. Dit maakt het Fluwel’s Tulpenland mogelijk om extra informatie te verstrekken tijdens het bezoek aan het park.Het iBeacon project is ontwikkeld door de Nederlandse start-up LabWerk

Marije van de Hoek (Fluwel’s Tulpenland): “Dit is een fascinerende nieuwe mogelijkheid om meer bezoekers te trekken en om te groeien als park. Zover wij weten zijn wij de eerste toeristische attractie in Nederland, zelfs in Europa, die gebruik gaat maken van deze revolutionaire technologie. We zien de iBeacon techniek als een interessante manier om onze bezoekers te betrekken bij ons park en vooral ook om aansluiting te vinden bij de belevingswereld van de jeugd.Nu is het verhaal van de tulp, de geschiedenis en de moderne teelt op traditionele wijze te zien en te beleven. Met de iBeacon app is het mogelijk om nog meer te kunnen vertellen en dan ook nog eens op een hele leuke manier” zei van de Hoek. “We kijken er naar uit om beeld en geluid te gebruiken en kunnen zelfs een quizelement toevoegen. Zo gaan we echt de diepte in met het verhaal van de tulp, de passie van Fluwel’s Tulpenland.”

 

Over de auteur

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items Apple Ibeacon Bluetooth

Meer in channel Marketing Technology

Meer in channel MobileMarketing.nl

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers