Europese kledingsites scoren slecht op klantenservice

Zes online kledingretailers onder de loep genomen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Forrester evalueerde de websites van zes Europese online kledingretailers op features die nodig zijn om in deze markt in de wedstrijd te kunnen blijven. Helaas behaalde niemand een voldoende…

De zes retailers, Asos.com, LaRedoute.fr, Netaporter.com, Very.co.uk, Wehkamp.nl, and Zalando.de, scoorden onder de maat wat betreft customer service en support, communitydiensten en merchandising (de presentatie en vindbaarheid van producten). Forrester onderzocht op 58 criteria in 6 categorieën. Geen enkele site behaalde een totale score van 58 of meer.

De winkels laten het volgens de onderzoekers na om klanten te stimuleren feedback te geven en die informatie weer terugvertalen naar de site.

De sites scoorden beter op de meer technische onderdelen, zoals aankoop- en navigatiefunctionaliteiten. Wehkamp.nl en Asos.com behaalden hier voldoendes.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie