Premium

Het buikgevoel van Arjanneke Teeuw (Healthy People)

Het beste uit 50 jaar Tijdschrift voor Marketing. Vandaag: hoe Healthy People zonder noemenswaardig marketingbudget een trendsetter werd.

Wat de grote fabrikanten kunnen, kan ik beter, dacht Arjanneke Teeuw toen ze in 2006 het succesvolle fruitsappenmerk Healthy People in de markt zette. Het merk heeft nauwelijks budget, maar de marketingstrategie is weloverdacht. ‘Mijn buikgevoel bleek juist te zijn.’

Hoe kom je als marketeer tot het besluit zelf sapjes te gaan persen en aan te bieden aan supermarkten? En met welke marketingstrategie val je als klein duimpje dan het meeste op? Arjanneke Teeuw (40) had ervaring opgedaan bij Procter & Gamble en Philips en werkte daarna enkele jaren als interimmarketeer, voordat ze besloot haar eigen merk te lanceren: Healthy People.

Auteur Elsbeth Eilander

Beeld Jan Willem Houweling

In het kader van ons 50-jarig jubileum herpubliceren we komende maanden dagelijks artikelen uit de oude doos. Bekijk ze allemaal in het .

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie