Marketing Technology

Innovatie sessies #MARCOM14

Richard Otto, blogger | 8 juni 2014, 8:41

De MARCOM14 ligt alweer enkele dagen achter ons, maar Adformatie.nl geeft iedereen de mogelijkheid om de sessies nogmaals digitaal tot zich te nemen.

Innovatie bij de NOS en de plannen voor het WK voetbal (NOS)

De NOS experimenteert met nieuwe manieren van TV kijken, zowel rondom de Nieuws programma&;s als de grote Sport evenementen. 2014 is weer een jaar met veel grote sport evenementen, o.a. de Olympische Spelen in Sotsji en het WK Voetbal in Brazilie. In deze sessie een toelichting op de concepten en plannen van NOS Digitale Media voor deze events.

Lara Ankersmit is Hoofd Digitale Media bij de NOS waar zij verantwoordelijk is voor alle digitale en mobiele activiteiten. Als Hoofd Digitale Media leidt zij de ontwikkeling en innovatie van digitale producten en apps. Haar focus is vooral op user experience, technische innovatie en het bereiken van een bredere gebruikersgroep

 

Het frictieloze internet van Google Glass en wearables (GLASSEFFECT)

Naarmate de smartphones aan het ‘einde’ van hun levenscyclus komen en het tijdperk van sensoren en ‘wearables’ zoals ‘Google Glass’ zich aandient, zullen er nieuwe diensten ontstaan. De fysieke wereld wordt dan doorverbonden met de kracht van het internet waardoor er nieuwe manieren van doen ontstaan voor de dingen die we liefhebben. Wat is de impact hiervan op de wereld van de marcomprofessional?

Raimo is een veteraan in mobiele technologie. Begonnen bij Nokia. Kleine tussenstop als Innovation Manager bij KPN. Medeoprichter en ex-CEO van Layar. Een marketeer, innovator en entrepreneur.

 

 

De onstuimige groei van interactieve instructievideo’s (Ping Media)

De markt voor interactieve instructievideo’s groeit explosief. Steeds meer bedrijven kiezen voor online video ter ondersteuning van hun customer care strategie. De inzet van interactieve instructievideo’s helpt niet alleen klanten door het beantwoorden van hun vragen of het oplossen van hun problemen, maar leidt ook tot een aanzienlijke kostenbesparing, dankzij de reductie van het aantal calls. Maar wat werkt wel én wat niet? Welke onderwerpen zijn wel, of juist niet geschikt voor online instructievideo’s en hoe zorg je er voor dat de klant ze ook daadwerkelijk vindt en gebruikt?

David Behrens, directeur van Ping Media B.V., is gespecialiseerd in de productie van interactieve instructievideo’s voor grote marktpartijen zoals KPN, Aegon, Reed Elsevier, Base, XS4all en Telfort. Hij stond aan de basis van de zeer succesvolle instructievideo’s van KPN en zal in zijn presentatie ingaan op de 7 wetten van online instructievideo’s. 

Deze do’s en dont’s zijn niet alleen gebaseerd op eigen ervaring, maar ook op uitgebreid gebruikers- en statistiekenonderzoek dat in de afgelopen jaren werd verricht om tot een optimale formule te komen voor online instructievideo’s. Ping Media B.V. produceert en beheert honderden online videoproducties in meerdere talen (Nederlands, Vlaams, Frans & Engels), gepubliceerd op verschillende (interactieve) videoplatformen. Behrens zelf is afkomstig uit de televisiewereld en maakte in 2006 de overstap van tv naar online video. Als journalist/programmamaker was hij o.a. werkzaam voor RTL Nieuws in New York, Eindredacteur EditieNL, Samensteller 5jaarlater en verslaggever bij KRO Brandpunt. 

">Ping Media: 7 wetten interactieve instructievideo from

 

De laatste ontwikkelingen op gebied van Second Screen (Angry Bytes/ Two Screen Now)

Spreker: Ralf Verhoef
Angry Bytes co-founder verteld over de mogelijkheden op gebied van second screen toepassingen en realtime interactie tijdens sportevenementen. Tevens laat hij zien wat we komende tijd van het 2e, 3e en zelfs 4e scherm kunnen verwachten.

 

Virtual Reality & brand experiences (WEMAKEVR)

Onderwerp: Innovatie, Digital marketing, Media
Sprekers: Avinash Changa
Oculus Rift, Virtual Reality. Words that have made headlines these past few months. But what exactly is this Virtual Reality? And why is it relevant for brands, and communication in general? In this seminar you&;ll get a quick overview of the current state of technology, and how this technology can be applied to brand communication. 

 

 

Cultuurhub: Cross media innovatie voor de cultuursector en cultuurmarketing

Spreker: Jouko Huismans 
Sponsor: iMMovator
Communiceren in het digitale tijdperk… de mogelijkheden zijn legio. Interne televisie, het web, intranet, mobiele apps en sociale media. Ook voor het promoten van cultuurcontent kunnen campagnes opgezet worden die gebruik maken van allerlei media-innovaties. Alleen hebben culturele organisaties zelf weinig investerings- en organisatiekracht om media-innovaties te realiseren. Tevens is er te weinig kennis en ervaring op het gebied van de vele mogelijkheden van breedband en professionele cloudbased mediaservices. Daarom is de CultuurHub opgezet. De initiatiefnemers van de CultuurHub (o.a. OLON en iMMovator) willen media-innovatie in de cultuursector stimuleren door verbindingen te maken met lokale omroepen, media-industrie, creatieve bedrijven en kennisinstellingen. De CultuurHub is een innovatief media platform. Beheer al je digitale content op één centrale plaats en bedien met een paar klikken een zeer breed spectrum aan digitale communicatiekanalen. Jouko Huismans vertelt tijdens deze sessie meer over de Cultuurhub, media innovatie voor de cultuursector en cultuur marketing.

Jouko Huismans is partner van TwoMinds, Een niet alledaags adviesbureau gespecialiseerd in innovaties en ontwikkelingsvraagstukken die ontstaan op het snijvlak van Media, ICT en Telecom. Jouko Huismans is al jaren betrokken bij innovatie- en ontwikkelingsvraagstukken die ontstaan op het snijvlak van media, ICT en telecom. Hij kijkt als organisatieadviseur en bestuurskundige naar de wereld van breedband en media. Zo was hij projectleider van het iMMovator project BreedNet dat de aanleg van glasvezelnetwerken aanjaagde. Vanaf december 2013 is Jouko kwartiermaker van het CoLab. Het CoLab Diensteninnovatie is het regionale platform voor digitale diensteninnovatie voor de regio Utrecht. Binnen deze open ‘werkplaats’ ontwikkelen publieke en private partners samen nieuwe digitale diensten en delen hun kennis. Doel van het platform is om maatschappelijke vraagstukken op te lossen en nieuwe business te creëren. Sneller en slimmer van idee naar business.

 

 

Mediahub: Cross media innocatie voor contentmarketing naar doelgroepen

Spreker: Mark Brenninkmeijer

Sponsor: Immovator

Beweeg mee op de snelle ontwikkelingen in digitale media: televisie, narrowcasting, inter- en intranet, sociale media en mobiele apps. Het is soms nog een hele uitdaging om alle moderne mediakanalen aan te sturen en te onderhouden. Mark Brenninkmeijer van DoelgroepTV vertelt in deze sessie hoe u de communicatie naar verschillende doelgroepen kan verbeteren en uw digitale content kan verzamelen en distribueren door gebruik te maken van de MediaHub. Teksten, foto’s, audio en video kunnen via de MediaHub ontsloten worden naar verschillende platforms, zoals de iPhone/iPad App, de SmartTV App, websites, Facebook, Twitter, YouTube etc. 

 

De mogelijkheden van 3D printing (Scanologics/ Scanlounge)

Door Alewijn Medendorp

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Over de auteur

Reacties op dit artikel (1)

Comment author avatar

Gerelateerde items Marcom14 Adformatie Nos

Meer in channel Marketing Technology

Meer in channel MobileMarketing.nl

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers