Premium

Jeroen de Bakker opent websuper voor glutenvrije producten

Webshop wordt verdienmodel voor digitale boodschappenhulp Boodschapp. Een interview met de bedenker.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Boodschapp, een app en website die voedingsproducten uit de supermarkt vergelijkt op samenstelling, prijsniveau en smaak, lanceert vandaag de websuper . De online winkel moet aansluiten bij de missie van Boodschapp om zoveel mogelijk consumenten makkelijker en bewuster voedingsproducten te laten kiezen en kopen, aldus bedenker en managing director Jeroen De Bakker.

Websuper Goodso gaat om te beginnen glutenvrije producten verkopen, en levert in de vorm van een maandabonnement de producten bij je thuis. De Bakker: ‘Vorige week hebben we ons testpanel gevraagd om goodso te testen. Na wat kleine aanpassingen gaan we nu officieel open voor het grote publiek.’

Afhankelijk van het succes denkt De Bakker uit te breiden naar andere allergievrije producten en zelfs het buitenland. De winkel gaat eerst een maand of vijf proefdraaien in beta, om daarna voor iedereen open te gaan. De winkel hoopt op 1500 eerste klanten. Maar De Bakker telt 6 miljoen mogelijke klanten in Nederland en omliggende landen. Door de hogere marges op glutenvrije producten hoopt hij binnen vier jaar geld te gaan verdienen.

De Bakker: ‘Deze e-commerce activiteit van Boodschapp sluit aan bij onze missie. Zoveel mogelijk consumenten makkelijker en bewuster voedingsproducten laten kiezen en kopen. Ons doel is om een grote niche speler te worden in een industrie die dagelijks actueel is en door digitalisering aan de vooravond staat van transparantie en een enorme groei van e-commerce.’

Boodschapp
Boodschapp startte drie jaar geleden als gratis app. Al snel telde de app 200.000 gebruikers, maar die bleken het ding te kort te gebruiken. Vorig jaar experimenteerde De Bakker met een betaalvariant om gezonde glutenvrije producten te vergelijken. Maar er zijn nog geen supermarktketens die de algoritmen voor glutenvrij willen gebruiken in hun eigen webwinkel. Daarom kiest Boodschapp voor een eigen websuper. Daar kunnen klanten producten bestellen en testen hoe gezond ze zijn. De producten zijn afkomstig van een Nederlandse groothandel.

De eerste niche waar goodso op focust, is glutenvrije voeding. Het productassortiment bestaat uit typische voorraadkastproducten zoals pasta, crackers en melen. De Bakker: ‘Goodso biedt 9 producten per categorie binnen 18 relevante productgroepen aan. Deze producten scoren minimaal een voldoende volgens de richtlijnen van Boodschapp. Zo weet de consument zeker dat hij of zij bewust kiest.’ Hij vervolgt:  ‘Maar Goodso heeft de potentie en ambitie om in de toekomst meerdere specifieke marktsegmenten binnen de voedingsindustrie te bedienen. In binnen- en buitenland.’

Hoe wordt de winkel gepromoot? De Bakker: ‘Ons hele model is gebaseerd op life time value en acquisitiekosten. We starten de komende weken met gerichte online marketinginspanningen waarbij search, social, member-gets-member, onze eigen Boodschapp-kanalen en co-marketing belangrijke rollen spelen. Vervolgens gaan we uiteraard deze lead-generation kanalen data-gedreven optimaliseren.’

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie