Merk & Strategie

Martin Koolhoven spreekt op Contentmarketing- en Storytelling Event

, redactie | 7 augustus 2017, 13:56

De regisseur zal het hebben over het raakvlak tussen merken en verhalen.

Martin Koolhoven is een Nederlandse filmregisseur en schrijver, bekend van films als Het Schnitzelparadijs en Oorlogswinter. Koolhoven’s film Brimstone werd geselecteerd voor het filmfestival van Venetië en ook gescreend op het Toronto International Film Festival en het BFI London Film Festival.

Koolhoven is als regisseur regelmatig betrokken bij commercieel werk. Wat hem dan opvalt, is dat het niveau van de Nederlandse creatieven hoog is. Hij begrijpt dan ook niet waarom ze hun eigen werk niet zélf regisseren. ‘Je weet toch wat je wil?’, zegt hij tegen een imaginaire gesprekspartner uit de reclamewereld, ‘doe het dan ook gewoon zelf. Het lijkt soms wel alsof gedacht wordt dat er iets magisch, iets mysterieus is tussen idee en uitvoering. Maar dat is niet zo. Je moet het gewoon doen.’

Wat is je drijfveer om te spreken op het Contentmarketing en Storytelling Event?
‘Ik heb er eerlijk gezegd lang over getwijfeld, maar ik was toch getriggerd door de vraag wat de overeenkomst is tussen het vertellen van verhalen en marketing. Bij die vraag dacht ik niet meteen aan de commercials die ik heb geregisseerd, maar eerder aan abstractere dingen. Ik ga nadenken waarom een goede scène werkt en wat we daarvan kunnen leren in een andere context.’

Lees het hele interview met Martin Koolhoven en MarketingOnline hier (premium content)

Andere sprekers op het congres:

Marit Overbeek (Heijmans): Storytelling als aanjager voor positionering en verandering in de organisatie.
Heijmans bracht in 2015 al haar websites terug tot één publicatieplatform. Hoe kwam deze digitale transformatie tot stand en hoe hou je de ambities vol die in het begin zijn gedefinieerd? Overbeek vertelt samen met Sander Willems (Redactiegasten) over de online strategie die is ingezet en hoe daar invulling aan wordt gegeven.

Ramona Chang (contentstrateeg bij ABN Amro MeesPierson): content als conversation starter.
Chang gelooft dat content ingezet moet worden om klanten te helpen en inspireren. Op het Contentmarketing & Storytelling Event verzorgt ze een interessante keynote.

Het Contentmarketing- en Storytelling Event vindt plaats op 26 september in Mediaplaza in Utrecht. Bekijk het programma en schrijf je in.

 

Channels: Merk & Strategie

Over de auteur

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items Contentmarketing Storytelling Contentmarketing- en Storytellingevent

Meer in channel Merk & Strategie

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers