Premium

Robert de Groot (Citroën Nederland) Marketeer of the Year 2003

De beste artikelen uit 50 jaar Tijdschrift voor Marketing. Vandaag: Robert de Groot wordt Marketeer of the Year 2003.

Het sleutelwoord bij zijn uitverkiezing: ‘geïntegreerde multichannel-aanpak’. De Groot heeft de marketing van Citroën veranderd en dat is te merken ook. Zijn les aan andere marketeers: ‘Het is heel goed dat er een bepaald conflict bestaat tussen sales en marketing, maar je moet altijd willen blijven leren van een salesafdeling.’

Zijn tips aan collega-marketeers: ‘Marketeers moeten vooral dichtbij hun doelgroep blijven.  Je moet voeling houden en flexibel zijn omdat je doelgroep nog wel eens wil veranderen. Voeling houd je door onderzoek te doen, maar ook door op een stand te gaan staan als er een beurs is. Een AutoRai is wat dat betreft voor ons heel leerzaam. Een andere les is om die traditionele tweestrijd tussen sales en marketing niet tot op het extreme door te willen voeren. Het is heel goed dat er een bepaald conflict bestaat tussen sales en marketing, maar je moet altijd willen blijven leren van een salesafdeling. Die staan het dichtst bij het retailkanaal, zij kunnen voor waardevolle informatie zorgen.’

Auteur: Sjoukje van der Kolk

Beeld: Lex Draijer

In het kader van ons 50-jarig jubileum herpubliceren we komende maanden dagelijks artikelen uit de oude doos. Bekijk ze allemaal in ons .

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie