Action heeft de beste folder, Jamin de slechtste

Retailers moeten de slag maken van producten verkopen naar klanten helpen kopen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Met het dagelijkse overaanbod en de mogelijkheid om alles 24/7 te kopen wat men maar wil, moeten retailers de slag maken van producten verkopen naar klanten helpen kopen. Dat is heel wat anders.

De baas van WoonExpress zei laatst: &;Vroeger gingen klanten op zoek naar een personeelslid, nu moet het personeel naar de klant&;. En dan niet met: ‘kan ik u helpen?’ Maar met  ‘Goedemorgen, wat leuk dat u er weer bent mevrouw’ of ‘Dag mevrouw, u bent hier geloof ik voor het eerst toch?’ en zo ontstaat een gesprek naar ‘helpen kopen’.  ‘Boeien en Binden’ noemt hij dat.

De moeite waard in dit kader is dit filmpje van Lebbes over het perfecte terrasje:

Als de winkelervaring overeen gaat komen met wat Lebbes schetst, zijn we een grote stap verder en wordt winkelbezoek weer erg leuk.

Action

Welke retailer heeft deze week de beste voorkeuze gemaakt en daarmee de beste folder: Action. Gewoon een heel leuke, overzichtelijke folder met de focus volledig op 4 oktober dierendag. Allemaal uitsluitend leuke, speelse, lekkere dierendagspulletjes, voor een Actionprijs natuurlijk. Voor dierenliefhebbers, klant of nog geen klant van Action, begint het treasurehunten in de folder. Kon best wel eens wat nieuwe klanten opleveren.

Jamin

De slechtste folder komt van Jamin. En dat is jammer. Op de cover staat onderin als ‘pay-off’: ‘Jamin, Dat is lekker.’

Waarom ziet het er in de folder dan allemaal zo uitgesproken vies uit? Wat een gemiste kans. In de folder best leuke artikelen en leuke verpakkingen maar alles is smakeloos en zonder enige verleiding afgebeeld.

Is Jamin misschien vergeten dat het de lekkerste snoepwinkel van Nederland is?  Als ik er langs loop in het winkelcentrum moet ik me inhouden niet naar binnen te gaan. Die verleiding ontbreekt volledig in de folder. Het spijt me erg maar degene die bij Jamin bezig is met de folder, is totaal niet connected met het DNA van de formule. Jamin:neem revanche als de decembermaand nadert!

Om de ambitie voor betere folders kracht bij te zetten organiseren we op 24 september vanaf 13.30u tot 17.30u een folderclinic bij JUMP! Er zijn nog 6 plaatsen vrij. Deelname kosteloos. Voor meer informatie graag mailen naar ernstjan@jumpcommunicatie.nl

Met een  van de beste en slechtste huis-aan-huis folder willen Thijs Hagenberg en ik de kwaliteit verbeteren.

 

 

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie