Bij Blue Band zijn jongetjes brandweermannetje, meisjes ballerina

Nieuwe tv-commercial voor Blue Band Cake & Koekjes.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

We lijken er vaak niet aan te ontkomen, de strikt bevestigende rolverdeling tussen jongens en meisjes.

(Het kan ook anders, zoals .)

Blue Band houdt de scheiding strikt in zijn beroepencampagne (sinds 2010): ‘In deze langlopende campagne zien we kinderen actief in hun favoriete beroep.’

Dat is in de laatste drie commercials, gemaakt door FCB Amsterdam, een jongetje als brandweermannetje.

Zoals deze:

Nu is het de beurt aan de meisjes, dus worden de ballerina’s van stal gehaald.

Het roodharige brandweermannetje speelde de afgelopen twee jaar de hoofdrol in de Blue Band commercials, nu is het zijn kleine zusje. Ze is al bekend van de Blue Band broodtrommeltjes spaaractie. ‘Maar nu krijgt zij -samen met een balletvriendinnetje- de smaak te pakken van stroopwafel cupcakes bakken. En de roombotersmaak van Blue Band Cake & Koekjes natuurlijk.’

Insteek van de nieuwe commercial, gemaakt door FCB Amsterdam is dat bakken leuk is. ‘Logisch dus ook de conclusie: Bakken doe je samen. Samen met nieuwe Blue Band Cake & Koekjes.’

Credits

Klant: Unilever
Product: Blue Band Cake & Koekjes
Bureau: FCB Amsterdam: Peter Kusters, Dick Bos, Mayke Donkers, Robert Guis
Tv-producer: José Karsten
Productiemaatschappij: Czar: Emelie van Wensen/Robert Nan
Regisseur: Marleen Jonkman

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie