Mensen & Carrière

DDA koppelt jong talent aan digitale bureaus tijdens CMD Talentendag

Annemieke Deering, blogger | 28 maart 2017, 15:09

Dutch Digital Agencies (DDA) liet studenten en bureaus samenwerken aan een pitch. Annemieke Deering (DDA) beschrijft hoe dat verliep.

Foto: studenten en werken samen met de DDA's

Zestig studenten Communicatie en Multimedia Design (CMD) werkten samen met digitale professionals aan een professionele pitch voor de Fanbased Foundation van ex-topsporter Teun de Nooijer. Dat deden ze afgelopen vrijdag, tijdens de CMD Talentendag.

Klaarstomen voor de pitch
De studenten werden 's ochtends klaargestoomd met een serie masterclasses over onder andere Design, UI/UX, IoT/AI, VR, Customer Experience en Conversie. Vervolgens werden ze verdeeld in kleinere groepen en kregen ze opdracht om voor Fanbased Foundation binnen vijf uur een indrukwekkende pitch uit de grond te stampen. De opdracht: bedrijven en sporters bewust maken dat ze zich moeten voorbereiden op leven na de topsport.

In het videoverslag zie je organisatoren en deelnemers aan het woord

Aan het begin van de avond mochten de studenten hun concepten presenteren aan een jury, bestaande uit een combinatie van het DDA-bestuur en Fanbased Foundation. Het winnende concept, onder begeleiding van Dorien Drees (Driebit), bleek het beste aan te sluiten op de wens van de foundation. De winnaars kregen allemaal een Amazon Echo. 

Hackathon-achtig karakter
‘Voor de studenten is een dag samen pitchen heel inspirerend’, aldus Harry Zengerink, directeur landelijke CMD Opleidingen. ‘Het leukste is dat de dag een hackathon-achtig karakter had en dat de begeleiding bestond uit professionals uit het werkveld. Hierdoor krijg je inzicht in het aanvliegen van conceptuele vraagstukken en word je genoodzaakt in korte tijd tot de kern te komen.’

Vanuit DDA werkten Mirabeau, Burst, Clockwork, DEPT, Valtech, Freshheads, Driebit, The Valley, Fabrique, Bikkelhart, Lukkien, Triple, Redkiwi, Finalist, Oxyma, Incentro, DigitasLBi, IN10, Brain Agency en Estate mee aan de dag.

Credits

Over de auteur

Annemieke Deering
Annemieke Deering is bureau manager van Dutch Digital Agencies, dé branchevereniging en kennisorganisatie van de beste digitale bureaus. Lees meer over Annemieke Deering

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items CMD Dda dutch digital agencies

Meer in channel Mensen & Carrière

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers

Populaire blogs