Premium

De beste branded content volgens Dennis Hooftman

Adformatie vroeg de expert een top 10 van uiterst impactvolle branded content op te stellen.

Dennis Hooftman is Creative Director van  en houdt zich bezig met creatie en verhalen vertellen, met name via online video en branded content. Hij sprak vorige week op het internationale entertainmentcongres PromaxBDA Europe 2017* in de Beurs van Berlage.

Wat is een goede promo / branded content / commercial?
‘Wat ik als een goeie promo of content zie, is een zeer afhankelijk van het doel wat je als afzender wilt bereiken. Wil je dat mensen een bepaald product gaan kopen, of wil je een grote groep bereiken om ze te interesseren voor een goed doel? Moet het doel meteen duidelijk zijn en is het daarna klaar, of wil je dat de dialoog met je klant juist langer duurt?

Dit soort vragen vooraf zijn cruciaal. De antwoorden zullen je leiden naar een goed en origineel verhaal. En dat verhaal kan ook best een visuele rollercoaster zijn (zoals de ) als het maar aanspreekt, aansteekt en aanzet tot actie.’

De tien van Dennis Hooftman:

Watchtower of Turkey

Misschien wel het meest impactvolle werk wat ik tot nu toe ben tegengekomen. Een prachtige, razende mix van content en editing, van fotografie en storytelling. Laat je verbluft achter en je moet het een paar keer zien om het volledig tot je door te laten dringen. Eye candy meets visual poetry.

Film1 in December

Creatieve invalshoek om het aanbod aan films te promoten. Promo is meerdere malen in de prijzen gevallen. Valt op door originele insteek en uiterst briljante edit en audio.

Canal + ‘We’re storytellers’

Canal+ maakt altijd opvallende, creatieve en sterke spots. Ze hebben humor, een goed verhaal en een origineel concept. Door hun eigen stijl en lef (en budget!), maken ze geweldige verhalen die rechtstreeks  benadrukken wat ze zelf claimen te zijn: storytellers. Ontzettend sterke strategie & uitvoering.

Canal + ‘The Bear’

Canal+ slaagt er weer in een ijzersterk verhaal te vertellen. Origineel, grappig en prachtig in beeld gebracht. Content die zo goed is dat het vanzelf gedeeld gaat worden.

National Geographic – Dr. Pol

Een eenvoudig, persoonlijk portret van de wereldberoemde dierenarts Jan Pol. Ik wilde met deze benadering de man achter de dierenarts tonen, en hem meer als zichzelf laten vertellen over zijn passie en keuzes. Juist door de rust kmt het beeld van hem sterk naar boven.

Gulp

Stop-motion-animatie van een tijdje terug. Maar door originaliteit en speelsheid wat mij betreft een blijvende bron van inspiratie, mooi verhaaltje over een zeeman. Wat dit voor mij zo indrukwekkend maakt is dat het met een simpele mobiele telefoon is gedraaid. Het moet dus een enorme klus zijn geweest.

Honda Commercial – Keep Up

Commercial die je uitdaagt om ze bij te houden. Speels gebruik van snelheid. Doordat er verschillende (steeds snellere) versies beschikbaar zijn, kan je je eigen grenzen verleggen, slim.

Honda Commercial ‘R'

Een even briljante als ogenschijnlijk simpele benadering. 1 concept, 2 verhalen. Door tijdens het afspelen van de ene clip, kon je door het indrukken van de ’r’ op je toetsenbord, switchen naar het andere, parallelle verhaal. Geweldig gedaan, briljante executie en innovatief.

Epic rap battles of history

Een hele reeks aan ‘Epic Rap battles’, een speelse mix van humor, content, lyrics en video.

If London Were Syria

Een enorm sterk verhaal, waarin je het veilige leven van een meisje in Londen ziet veranderen in het leven van kinderen in oorlogsgebied. Impactvol, origineel, duidelijke boodschap en het grijpt je enorm bij je keel.

vonden vorige week plaats in Amsterdam. Grote winnaars waren RAI (Italië) en het Nederlandse bureau DutchToast. Zij wonnen beide een Grand Prix.

 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie