De voordelen van hybride coupons

Hybride coupons zijn vooral populair bij lokale ondernemers.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Bij couponsystemen denk je tegenwoordig vooral aan digitale kortingssystemen zoals die van Groupon en Scoupy. Bij deze systemen wordt al het kortingsaanbod -van vooral grote merkaanbieders- bij elkaar gebracht en digitaal toegankelijk gemaakt.

Hybride coupons daarentegen zijn platformonafhankelijk en worden zowel via digitale (sociale) media als via traditionele printmedia (folders, flyers, affiches) lokaal naar eigen doelgroepen gedistribueerd.

De hybride coupon wordt uitgevoerd in de eigen huisstijl en de aanbieder van een hybride coupon kan zelf de looptijd van de actieaanbieding, het start- en stopmoment, de mediakanalen, het beschikbare aantal, de vorm en de waarde van de aanbieding bepalen. Kortom er is veel vrijheid in de wijze waarop een aanbieding kan worden gedaan en afgehandeld.

De kosten voor een hybride couponsysteem zijn daarnaast relatief gering, transparant en flexibel. De conversie en ROI zijn door het aan het systeem gekoppelde managementsysteem direct meetbaar en de inhoud van de aanbieding is direct aan te passen. Er zijn geen extra kosten per gerealiseerde transactie (succesfee) en de consument hoeft geen app te downloaden om gebruik te kunnen maken van een aanbieding.

Hybride coupons kunnen ook collectief lokaal ingezet worden door groepen lokale ondernemers die het couponsysteem niet alleen voor kortingsacties maar ook voor spaaracties kunnen benutten. Daarmee worden zowel het effectieve bereik van de actie als de acceptatie van de digitale hybride coupon bij de individuele ondernemers en bij het publiek aanzienlijk vergroot.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie