Creatie & Campagnes

Digital Design Case: BP | Arts

Redactie | 15 juni 2016, 7:38

CG-film laat grote publiek kennismaken met BP events

Olie- en gasbedrijf BP investeert al 40 jaar veel in kunst en cultuur in het Verenigd Koninkrijk. Om het grote publiek kennis te laten maken met de door BP gesponsorde kunstevenementen van dit jaar, maakte ONESIZE een abstracte CG-film.

Daarbij werd gebruikgemaakt van herkenbare vormen en texturen die verwijzen naar zowel de evenementen als de kunstinstellingen waar ze plaatsvinden.

Kasper Verweij, creative director bij ONESIZE: ‘De uitdaging zat hem vooral in het beperkte primaire en secondaire kleurenpallet van BP. Ook was er de kans dat het geheel door de kleuren een te zakelijk en klinische indruk zou geven.

&;Doordat het geheel in 3D gemaakt was, konden we dat voorkomen door de scenes op een sfeervolle wijze te belichten en te renderen.’

Bezoek de site op:

Credits
Creative director: Kasper Verweij (ONESIZE)
Design: Chris Coopmans, Kasper Verweij
3D animation: Chris Coopmans, Kasper Verweij,
Matthew Schoen, Eric Groeneveld
Creative Producer: Hugh Ip (One Small Pixel)
Executive Producer: Steven Croston (Bptv)

Elke editie van het magazine Adformatie bevat een pagina met het beste uit de wereld van digital design, geselecteerd door het Dutch Digital Design-initiatief. In het blad wordt verwezen naar deze post in het bijbehorende online dossier, waar we extra’s en aanvullende info over de case plaatsen.

Tip: to Dutch Digital Design! 

Check ook van Adformatie.

Meer over Dutch Digital Design in .

Over de auteur

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items Dutch Digital Design

Meer in channel Creatie & Campagnes

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers

Populaire blogs