Creatie & Campagnes

Digital Design Case: Interactieve tunnel

Redactie | 28 oktober 2016, 7:46

Lichtpatronen reageren op bewegingen voorbijgangers

De nieuwe Willem II passage verbindt de binnenstad van Tilburg met De Spoorzone. De tunnel is voorzien van interactieve software en in de glazen stenen zijn LEDs geïntegreerd, die op pixel-niveau aan te sturen zijn naar kleur en intensiteit. De lichtpatronen reageren op de bewegingen van voorbijgangers en de programmering verandert afhankelijk van tijdstip, jaargetijde, weer en speciale evenementen. LUST werd door de gemeente Tilburg gevraagd voor het interactie ontwerp en software die nodig was voor het project. Vanaf 15 november is de tunnel door bezoekers te ervaren.

Jeroen Barendse, partner bij LUST: “Uitgangspunt bij het ontwerp was publieke betekenis en culturele houdbaarheid, de interactiviteit opereert op de achtergrond. Door de manier van animeren te koppelen aan weerinformatie zorgen we er toch voor dat het altijd net anders is. Het wordt aangestuurd door bij ons ontwikkelde software en de gemeente kan het aansturen door middel van een app.”

Credits
Architect: The Cloud Collective 
Interactie ontwerp en software: LUST 
LEDs en lichttechniek: Philips Lighting

Bekijk het project op www.lust.nl

Elke editie van het magazine Adformatie bevat een pagina met het beste uit de wereld van digital design, geselecteerd door het Dutch Digital Design-initiatief. In het blad wordt verwezen naar deze post in het bijbehorende online dossier, waar we extra’s en aanvullende info over de case plaatsen.











Tip: submit your work to Dutch Digital Design! 

Check ook de andere digital design cases van Adformatie:

Meer over Dutch Digital Design in het dossier van Adformatie.

Over de auteur

Reacties op dit artikel (0)

Adfo Books Bestsellers

Gerelateerde items Dutch Digital Design

Meer in channel Creatie & Campagnes

Blijf op de hoogte
Van onze partners
Whitepapers
Populaire blogs