Creatie & Campagnes

Digital Design Case: McDonald’s McTrax

Redactie | 28 april 2016, 7:24

Interactieve placemat stelt jongeren in staat muziek te maken

TBWA\Neboko maakte samen met This Page Amsterdam de McTrax, waarmee de papieren placemat van McDonald’s muzikaal tot leven wordt gebracht. De placemat is voorzien van geleidende inkt, een kleine batterij en een dun circuitboard met 26 digitale touchpoints.

Door je telefoon erop te leggen kun je er via de bijbehorende app muziek mee maken - met in-house geproduceerde audioloops, synths, geluidseffecten en zelfs de mogelijkheid om je eigen stem op te nemen.

Radha Pleijsant, creative technologist en Jan Jesse Bakker, digital design lead: ‘De innovatieve techniek zit in het papier van de McDonald’s placemat, de telefoon fungeert alleen als speaker en scherm. Die verbind je eenvoudig via Bluetooth met de placemat, waardoor de muziek via de speakers te horen is.’

Darre van Dijk, cco van TBWA\Neboko: ‘Techniek, engagement en entertainment komen op deze manier helemaal samen - en wordt zo experience advertising.’

Om McTrax goed werkend, inspirerend en entertainend te maken is nauw samengewerkt met Edward Tetteroo en Koert Gaaikema van This Page Amsterdam.

Meer over de case:

Credits
Bureau: TBWA\Neboko
App en tech development: This Page
Amsterdam
Placemat development: Novalia, Londen
Programmed beats: Darius Dante

Elke editie van het magazine Adformatie bevat een pagina met het beste uit de wereld van digital design, geselecteerd door het Dutch Digital Design-initiatief. In het blad wordt verwezen naar deze post in het bijbehorende online dossier, waar we extra’s en aanvullende info over de case plaatsen.

Tip: to Dutch Digital Design! 

Check ook van Adformatie:

Meer over Dutch Digital Design in .

Over de auteur

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items Dutch Digital Design

Meer in channel Creatie & Campagnes

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers

Populaire blogs