Creatie & Campagnes

Digital Design Case: Scheuren door zandbank met Audi Q5

Redactie | 7 maart 2017, 9:00

Mediamonks verandert zandbak in 3D-parcours voor virtuele race-ervaring.

In samenwerking met het Noorse POL ontwikkelde MediaMonks een in-store installatie voor Audi-dealers waarmee bezoekers de nieuwe Audi Q5 kunnen testen op een zelf ontworpen parcours.

Bezoekers bouwen zelf een testomgeving in een bak met vierhonderd kilo zand. Met een Kinect-camera en Lighthouse trackingsysteem wordt het parcours vervolgens op meer dan 200 duizend punten in kaart gebracht, waarna een computer de hoogte- en diepte-scan omzet in een 3D-model die bezoekers in VR kunnen verkennen met de Audi Q5.

MediaMonks-regisseur Tom Rijpert: “Doordat we de hele productie in handen hadden, sluiten de installatie en TVC goed op elkaar aan. Beide campagne-onderdelen leveren hetzelfde gevoel van kinderlijk enthousiasme.”

FWA riep het project uit tot Site Of The Day. De making-of heeft al bijna 500 duizend views en werd meer 1200 keer gedeeld.

Credits
Bureau: POL
Digitale productie: MediaMonks

Elke editie van het magazine Adformatie bevat een pagina met het beste uit de wereld van digital design, geselecteerd door het Dutch Digital Design-initiatief. In het blad wordt verwezen naar deze post in het bijbehorende , waar we extra’s en aanvullende info over de case plaatsen.

 

 

Tip: to Dutch Digital Design! 

Check ook de andere van Adformatie.

Over de auteur

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items Dutch Digital Design Mediamonks

Meer in channel Creatie & Campagnes

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers

Populaire blogs