Creatie & Campagnes

Digital Design Case: Vodafone Get The Flow

Redactie | 9 juni 2017, 20:54

Succesvolle app gaat stotteren van kinderen te lijf met rap

Van de Nederlandse kinderen stottert ongeveer 5 procent. Met deze app wil Vodafone die kinderen helpen, door spraak te trainen en het zelfvertrouwen te boosten. Dat kan met rap: het ondersteunt vloeiende spraak, geeft sturing en ritme en het vergoot de woordenschat. Doordat kinderen ook kunnen duo-rappen met elkaar, brengt het ze tegelijk met elkaar in contact. Bekende rappers hebben er speciale rapteksten voor geschreven. Inmiddels wordt de app door tientallen therapeuten in heel Nederland ingezet. Designer Esmée Lechner: “We hebben ons laten inspireren door Amerikaanse hiphop van de jaren 70. Een combinatie van krachtige kleuren, straattypografie en illustraties. Dit alles komt samen in een vloeiende, geanimeerde flow.” Get The Flow’ app is gratis beschikbaar voor Android op www.gettheflow.net

Credits
Concept: DDB & Tribal
UX & Design: DDB & Tribal
Technische realisatie: Awfulmen

Elke editie van het magazine Adformatie bevat een pagina met het beste uit de wereld van digital design, geselecteerd door het Dutch Digital Design-initiatief. In het blad wordt verwezen naar deze post in het bijbehorende online dossier, waar we extra’s en aanvullende info over de case plaatsen.




 

Tip: submit your work to Dutch Digital Design! 

Check ook de andere digital design cases van Adformatie.

Over de auteur

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items Dutch Digital Design