Creatie & Campagnes

Digital Design Case: Weber biedt virtuele barbecue ervaring

Redactie | 12 april 2017, 12:08

Vloeiende 3D productdemonstratie licht functies Weber Genesis II-barbecue uit.

Voor de introductie van de nieuwe Weber Genesis II gasbarbecues produceerde MediaMonks een geavanceerde productsite die dient als de ultieme gids voor gebruikers.

De site bestaat uit POV-video’s die naadloos overgaan in real-time, 3D geschoten productdemonstraties van gebruikers die met verschillende Weber-modellen aan de slag gaan. De barbecues zijn tot in het kleinste detail nagemaakt, maar draaien dankzij WebGL ook in mobiele browsers. De site zorgt daarmee voor een bijzondere ervaring, zowel voor als na de koop.

Hoe dieper je als gebruiker in de 3D-modellen duikt, hoe gedetailleerder de informatie die je te zien krijgt. 3D animaties lichten de verschillende design en technische functies van de barbecue uit. Weber voorziet nieuwe gebruikers tevens van tips & tricks en video-recepten. De website werd onlangs zowel Site Of The Day bij FWA als bij Awwwards.

Credits
Bureau: Uncle Grey
Digitale productie: MediaMonks

Bekijk de case op

Elke editie van het magazine Adformatie bevat een pagina met het beste uit de wereld van digital design, geselecteerd door het Dutch Digital Design-initiatief. In het blad wordt verwezen naar deze post in het , waar we extra’s en aanvullende info over de case plaatsen.

Tip: submit your work to Dutch Digital Design! 

Check ook de van Adformatie.

Over de auteur

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items Dutch Digital Design Mediamonks