Merk & Strategie

Een bestelling doen bij Google Pizza

Ernst-Jan Smids, blogger | 10 augustus 2017, 15:18

Behalve horror en bloedirritant: wanneer is het zover?

Klant: Goedemiddag, spreek ik met Mario's Pizza?

Restaurant: Nee meneer, u spreekt met Google Pizza.

Klant: Ohw, sorry, verkeerde nummer gebeld.

Restaurant: Nee meneer, Google heeft Mario's Pizza gekocht.

Klant: Okay, apart, dus ik kan gewoon bestellen?

Restaurant: Zeker. Wilt het dezelfde pizza als de laatste keer?

Klant: Laatste keer? Weet u dat dan?

Restaurant: Volgens uw telefoon ID heeft u de laatste 12 keer pizza met kaas, chorizo en extra dikke korst besteld.

Klant: Heerlijk! Ja, die graag weer.

Restaurant: Mag ik een suggestie doen om ricotta, rucola en zongedroogde tomaten toe te voegen?

Klant: Nee, ik houd niet van groenten.

Restaurant: Maar uw cholesterol is erg hoog.

Klant: Hoe weet u dat?

Restaurant: Door uw opt-in voor onze dagelijkse 'daily specials' e-mail. We hebben de resultaten van uw cholesterol testen van de afgelopen 7 jaar.

Klant: Oké, maar ik wil geen extra's op mijn pizza. Ik gebruik vitaminepillen.

Restaurant: U neemt uw vitaminen erg onregelmatig. De laatste bestelling is van 4 maanden geleden en was een verpakking van slechts 30 pillen besteld bij de Vitaminestore.

Klant: Ik heb de nieuwe pillen bij iemand anders gekocht.

Restaurant: Dat zien we niet op uw creditcard.

Klant: Ik heb dat contant betaald.

Restaurant: Maar u heeft ook geen grotere bedragen gepind de laatste maanden.

Klant: Ik had nog veel contant geld in huis.

Restaurant:  Dat komt niet overeen met uw belastingaangifte. Of betreft het zwart geld?

Klant: Nu moet u echt stoppen!
Ik ga naar een eiland zonder internet, zonder telefoon zodat ik van jullie radar ben.

Restaurant: Dat begrijp ik meneer maar u moet uw paspoort dan eerst verlengen omdat het 5 weken geleden verlopen is....

Ernst-Jan Smids is oprichter en directeur van JUMP!

Over de auteur

Ernst-Jan Smids
Ernst-Jan Smids is samen met Thijs Hagenberg oprichter (2008) en directeur van JUMP! Lees meer over Ernst-Jan Smids

Reacties op dit artikel (3)

Comment author avatar
Avatar

Credits?

(11 augustus 2017, 8:26)
2 maanden oud LinkedIn verhaaltje. Komkomertijd zonder credits? Kom op adfo.
Avatar

Gaby Kantelberg

(11 augustus 2017, 8:35)
En erg veel spelfouten, jammer.
Avatar

Steve

(11 augustus 2017, 9:11)
Dit heb ik maanden geleden al ergens gelezen. Het is meer een slap verhaaltje dat via social media viral gaat, dan een serieuze bijdrage aan Adformatie.

Gerelateerde items Ernst-Jan Smids

Meer in channel Merk & Strategie

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers

Populaire blogs