Google Glass niet geschikt voor marketing (MWC)

Op het Mobile World Congress 2014 in Barcelona toonde KPN en Accenture hun proof of concept voor Google Glass, waarbij het Video Solution Platform van Accenture en KPN's interactieve televisie werden gekoppeld aan een app voor Google Glass. Onderstaande video begint met: "While the development work and reactions represented are real, this concept is not, nor is it intended to be, an available product".

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Er zullen dit jaar nog vele proof of concepts volgen die nooit in productie worden genomen, maar wel gretig door de media zullen worden opgepikt. Logisch, want het hippe brilletje van Google komt pas na de zomer uit en zal bij introductie waarschijnlijk zo&;n 1000 Euro gaan kosten, niet echt geschikt als impuls aankoop voor een consument. Daarnaast had de hele NSA discussie voor Glass niet op een verkeerder moment kunnen kopen, iedereen voelt zich bekeken door de dragers van Glass (&;Glassholes&;).

Google heeft inmiddels een etiquette guide uitgebracht voor de gebruikers. Het afgelopen jaar heb ik meerdere uitnodigingen ontvangen voor Google Glass events. Ik heb er vooralsnog geen bezocht al twijfel ik nog over die op 5 juni van de Rabobank in Nunspeet. Google Glass wordt vooral ingezet als marketing instrument, het marketingplan voor de consumenten introductie van Glass zal voor heel wat hoofdbrekens zorgen bij Google in Mountain View. Misschien had Google Glass zelf wel een concept moeten blijven en nooit een beschikbaar product, maar wat moet de Rabobank in Nunspeet dan op 5 juni? Ik zie wel een goede toekomst voor Google Glass voor de mobiele professional.

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie