Merk & Strategie

KLM strooit met persoonlijke briefjes naar passagiers

Diederik Broekhuizen, blogger | 19 juli 2017, 10:50

KLM strooit met persoonlijke briefjes naar hun passagiers

Het meest bijzondere werk op sociale media van de afgelopen week, door De Beste Social Media.

De zomer vakantie is begonnen, de 'Hoera Geslaagd' kaarten zijn inmiddels allemaal geschreven, het bruiloftsseizoen is al even bezig en die zakenreisjes stoppen nooit. Kortom, het is druk op schiphol! Lange wachtrijen en gezeul met zware koffers, wat is het leven toch zwaar. Daarom brengt KLM haar reizigers letterlijk en figuurlijk helemaal in de wolken met de charme van een handgeschreven kaartje..  

1. De terugreis is niet snel leuk, maar...

Het zijn de kleine dingen die het doen.
 

2. Zal 'de mooiste dag van haar leven' kunnen tippen aan 'de mooiste reis van haar leven'?
 

KLM heeft in ieder geval een grote rol gespeeld in het weekend van Jo.

 

3. Thyrza kreeg precies wat ze nodig had om even niet aan haar vliegangst te denken.

 

4. Extra's, extra's en extra's.

Bart is a lucky man.

 

5. Dit is een echte 'Graduation Surpriseparty' op kilometers hoogte.

 

6. Cindy zit wat te dollen tijdens de vlucht.

 

En KLM speelt dat spelletje graag mee.

Helaas zonder Chanel, maar de service vindt ze uiteindelijk wel fan-TAS-tisch

.  

Over De Beste Social Media.
In samenwerking met de Adfo Groep deelt oprichter Diederik Broekhuizen wekelijks een artikel dat eerder verscheen op . Het artikel van deze week werd geschreven door Sanne Wenteler

 Wil jij ook uitblinken op social media? Dan is deze vacature voor een wellicht iets voor jou. Check voor het volledige overzicht!  

Over de auteur

Diederik Broekhuizen
Oprichter van het platform De Beste Social Media Lees meer over Diederik Broekhuizen

Reacties op dit artikel (3)

Comment author avatar
Avatar

Ester van Gils

(20 juli 2017, 11:26)
Leuk artikel hoor. KLM is niet de eerste met de 'persoonlijke aandacht' hype. Dit is wat er gebeurt in mijn hoofd als ik dit lees:
1. goh wat goed! Eindelijk weer menselijk klantcontact (zeker in de luchtvaart business geen overbodige luxe)
2. Zouden al die kaartschrijvers het wel ECHT menen...? Of gaat het hier steeds vaker om opgelegd gedrag van boven? JULLIE MOETEN PERSOONLIJKER WORDEN!
3. Ojee. En na KLM gaan ze allemaal komen met briefjes. Net zoals nu mijn mailbox vol zit met nieuwsbrieven die ik eerst tof vond, maar nu bij voorbaat niet meer lees, want het is teveel, hetzelfde, en overkill.
4. Betekenen die briefjes straks niks meer voor mij. Odat ik geen authenticiteit voel. Ik voel een marketing minded move.
5. Jammer. Nep. Laat maar. Hoe lang gaat dit nieuwe ideetje nog duren? En erger nog: wat verzinnen we daarna?

4.
Avatar

Ester van Gils

(20 juli 2017, 11:28)
Leuk artikel hoor. KLM is natuurlijk niet de eerste met de 'persoonlijke aandacht' hype. Dit is wat er gebeurt in mijn hoofd als ik dit lees:
1. goh wat goed! Eindelijk weer menselijk klantcontact. Zeker in de luchtvaart business geen overbodige luxe!
2. Zouden die kaartschrijvers het wel ECHT menen...? Of gaat het hier steeds vaker om opgelegd gedrag van boven? Jullie MOETEN PERSOONLIJKER WORDEN!
3. Ojee. Na KLM komen ze allemaal met die briefjes. Net zoals nu mijn mailbox vol zit met nieuwsbrieven die ik eerst tof vond, maar nu bij voorbaat niet meer lees, want het is teveel, hetzelfde, en overkill.
4. Betekenen die briefjes straks niks meer voor mij. Omdat ik geen authenticiteit voel. Ik voel een marketing trucje.
5. Jammer. Nep. Hoe lang gaat dit nieuwe ideetje duren? En erger nog: wat verzint men daarna?

4.
Avatar

John Topa

(20 juli 2017, 11:29)
Dus briefjes uitdelen om posts te creëren... Waarom anders? Maar nu iedereen dat weet, is het oprechte er natuurlijk wel af.

Gerelateerde items Klm zomervakantie Webcare

Meer in channel Merk & Strategie

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers

Populaire blogs