Giphy, de vier jaar oude zoekmachine voor al je GIF’jes, gaat eindelijk geld verdienen! Althans, dat is het plan. Het bedrijf is aan het testen met gesponsorde GIF’jes, die een centrale plek krijgen wanneer mensen zoeken in de database. Voor de hand liggende voorbeelden hiervoor zouden natuurlijk zijn dat, wanneer mensen zoeken naar ‘Monday’ of ‘morning’, ze een gesponsorde GIF van Starbucks te zien zouden krijgen. Maar de mogelijkheden zijn eindeloos, en bieden bedrijven die nu al een deel van hun uitingen terugzien in GIF-vorm de optie om hier op een creatievere manier mee om te gaan. Met 200 miljoen dagelijkse gebruikers is dit natuurlijk een prachtige bron voor advertising!
Claim je plekje!
Van advertising krijgen we nooit genoeg; en de nieuwe app Pabbl ook niet. Voor zo’n beetje de enige plek waar nog geen advertenties werden getoond hebben zij namelijk een app bedacht: namelijk op het lock-screen van je android telefoon. Als je je telefoon ontgrendelt wanneer een advertentie getoond wordt spaar je punten, waarmee je kunt sparen voor gratis producten of korting. Met al meer dan 25.000 downloads en een investering van een half miljoen euro lijkt het succes van de start-up al te zijn bewezen, zeker omdat de gebruiker er zelf voor kan kiezen of ze gebruik willen maken van de dienst. We zullen het zien!
The battle continues
Het is eindelijk zover: Instagram Stories is officieel groter dan Snapchat! De functie wordt nu gemiddeld 32 minuten per dag gebruikt door gebruikers onder de 25 versus ‘meer dan 30 minuten’ bij Snapchat in dezelfde leeftijdscategorie, en 24 minuten per dag door gebruikers ouder dan 25 tegenover de 20 minuten die deze categorie spendeert op Snapchat. Het heeft Instagram bijna 3 jaar gekost om haar eigen versie van Snapchat te lanceren, maar inmiddels hebben ze dit tempo ver achter zich gelaten. Vier maanden na de lancering van Snapchat’s ‘create your own sticker’ hebben zij een soortgelijke functie gelanceerd, en dat is misschien ook wel een verklaring van het succes van Insta Stories. Beter goed gejat dan slecht bedacht, toch?
Publiekelijke verhalen
Alsof Snapchat het al niet zwaar genoeg had: vanaf nu biedt Facebook de optie om je Stories openbaar te maken. Dat klinkt misschien niet als een big deal, maar doordat je hiervoor enkel de optie had om je Stories met je vrienden te delen, bleef je braaf binnen je eigen netwerk. Nu Stories openbaar zijn kun je dus ook influencers volgen via Facebook. Dit doet de grenzen van Facebook als netwerk waarbinnen je met vrienden en bekenden communiceert vervagen. Goede ontwikkeling, of gaan alle sociale media nu steeds meer op elkaar lijken?
Twitter = einde in zicht?
Dit was 'm weer, je kunt weer helemaal op de hoogte aan je weekend beginnen!
Deze bijdrage is geschreven door Blauw Gras. Wij zijn een creative content agency met een voorliefde voor social media. Wij zijn content creatieven in de digitale wereld. In een notendop; we creëren, produceren en distribueren content vanuit onze thuishaven aan het Amsterdamse IJ.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!