#lekkersociaal #44: Over shoppen via Instagram en het berekenen van je salaris via LinkedIn

Creative content agency Blauw Gras praat je bij! Deze week over een nieuwe winkel functie op Instagram, Halloween filters op social media en veel meer!

Buy now or cry later

We kunnen binnenkort misschien ! Nooit meer balen van leuke spullen die je hebt gezien maar niet kon kopen omdat je geen idee had waar. Juich niet te vroeg, Instagram is nog aan het testen, en alleen in de Verenigde Staten. Maar het klinkt in ieder geval als toekomstmuziek in de oren.

Instagram test de nieuwe shoppable foto’s uit met twintig verschillende Amerikaanse merken, waaronder Michael Kors, Levi’s en Abercrombie & Fitch. Een merk kan een foto posten met verschillende artikelen die zijn voorzien van tags. Wie op de tag klik, krijgt de prijs, productinformatie en een ‘shop now’ button te zien die meteen doorstuurt naar de online shop van dat merk. Ook kun je tussen de artikelen van rechts naar links swipen zodat je een goed overzicht krijgt van alle producten die ze verkopen. Tot nu toe word je dus nog wel doorgestuurd naar het merk en heeft Instagram geen functie waarbij je direct in-app een betaling kunt doen. De vraag is of dit gaat komen. En gaat de charme van Instagram er dan niet een beetje vanaf. Of worden we hier juist helemaal blij van? We zullen het moeten afwachten…

Let’s talk about money

LinkedIn heeft een nieuwe functie, . Salaris bespreken kan een gevoelig onderwerp zijn. Verdien je teveel of te weinig. En wat verdienen je branchegenoten eigenlijk? LinkedIn Salary is here to help.

LinkedIn heeft gebruik gemaakt van zijn netwerk van meer dan 460 miljoen gebruikers om inzicht te krijgen in het salaris- en belongingsbeleid. Hierbij zijn onder andere salarissen, ervaring en functie meegenomen in de berekeningen. Met deze informatie hebben ze een goed beeld gekregen wat een gemiddeld salaris is voor een bepaalde functie. Je kunt nu zelf met je persoonlijke profiel berekenen wat jij zou moeten verdienen. Ook kun je kijken wat je zou verdienen in andere functies.

Voor nu is de functie alleen nog maar beschikbaar in de Verenigde Staten, Canada en het Verenigd Koninkrijk, maar in 2017 wil LinkedIn de functie implementeren voor al hun gebruikers. Spannend, want dan kunnen wij zien of we betaald worden als een koning of worden uitgebuit en ergens anders meer poen kunnen vangen. Geld is niet alles, en het gras is altijd groener aan de overkant, but it doesn’t hurt to take a look!

Massaal naar de stembussen

8 november is het zover, dan wordt er gekozen voor Donald Trump of Hillary Clinton. Op Facebook zie je al genoeg grappige filmpjes en foto’s langskomen die te maken hebben met de verkiezingen en kon je het debat ook live volgen. Ook hebben ze van 23 tot 26 september een registration reminder bovenaan Amerikaanse Facebook feeds geplaats om Amerikanen eraan te herinneren dat ze zich moeten inschrijven om te stemmen. Daags nadat Facebook deze herinnering bovenaan de feeds had gezet, schoten de inschrijvingen omhoog. Zo waren er in Alabama 896 inschrijvingen en een dag na de Facebook reminder 20.246!

Daarnaast heeft Facebook ook een nieuwe gemaakt. Met deze functie moedigen ze gebruikers aan om deel te nemen aan de verkiezingen. De functie geeft achtergrondinformatie over de kandidaten en legt uit hoe het hele proces van het stemmen te werk gaat. Erg handig dus, nu hopen dat ze nog de ‘goede’ keuze gaan maken.

Trick or treat

Het leek wel de hele week Halloween. In het weekend waren er Halloween feestjes, mensen hadden tot wel drie verschillende outfits en natuurlijk nep bloed. Overal nepbloed. Facebook en Twitter hielpen een handje mee!

Op kon je Halloween maskers opzetten op Facebook Live. Je kreeg de keuze uit onder andere een schedel, een boze koningin en een pompoen. Ook waren de reactie-icoontjes anders. De Like, Love, Haha, Wow, Sad en Angry opties waren gehuld in een Halloween Limited-edition. Op Twitter kon je kiezen uit verschillende stickers om je Halloween foto nog angstaanjagender te maken. We zijn benieuwd hoe sinister ze het volgend jaar gaan maken.

Ze zeggen dat de aanhouder wint

We hebben het al eerder gehad over de rivaliteit tussen Snap Inc. en Facebook. Iedereen heeft het wel een beetje gehad met de pogingen van Facebook om Snapchat te overmeesteren. Come on, let it go. Maar Zuckerberg doet toch nog een poging. Hij heeft een bod gedaan op de Aziatische .

Snow heeft precies hetzelfde principe als Snapchat maar met veel uitgebreidere functies. Zo zijn er al 36 filters en meer dan 200 maskers beschikbaar om te gebruiken in je foto’s. De app heeft op dit moment 80 miljoen gebruikers en het aantal groeit elke maand met 10 miljoen! Het bod dat Facebook heeft gedaan is afgewezen en de vraag is nu of ze nog een bod gaan doen. Moet Zuckerberg gewoon zijn verlies nemen en succes vinden met authentieke functies of doorzetten om zijn doel te bereiken? Wordt vervolgd, denken wij zo. 

Dit was dan weer de van deze week. Voor nu moeten jullie nog even de stad in om de perfecte outfit na te jagen, de zombies en heksen zijn in ieder geval wel van de straat af. Happy hunting.

Deze bijdrage is geschreven door . Wij zijn een creative content agency met een voorliefde voor social media. Wij zijn content creatieven in de digitale wereld. In een notendop; we creëren, produceren en distribueren content vanuit onze thuishaven aan het Amsterdamse IJ.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie