#lekkersociaal: de wekelijkse social media update

Creatief digitaal bureau Blauw Gras praat je bij! Deze week hebben we het over Snapchat met een Mexicaans sausje, meer gelijkheid voor vrouwen in de wereld van emoji's en nog veel meer!

Mucho Taco

Kun jij ook niet genoeg krijgen van taco’s? Nou, dan hebben we goed nieuws voor je. Je kan er een worden! Taco Bell kwam met een heuse Taco lens op Snapchat en smashte een record met maar liefst 244 miljoen views op één dag. Holy guacemoly!

Taco Bell zegt zes weken te hebben gewerkt aan het creëren van de Taco lens in samenwerking met Snapchat. De campagne van het fastfood merk was voor één dag live, waarbij deze campagne de meeste views heeft gekregen so far volgens Snapchat. Het vermorzelde zelfs de Gatorade Super Bowl campagne met meer dan 165 miljoen views.

De gemiddelde Snapchatter gebruikte de lens 24 seconden voordat hij of zij volmaakt taco was en de snap verstuurde. Say cheeeese! Taco Bell en Snapchat hebben naar eigen zeggen het succes te danken aan de subtiele branding en het bekende “bong” geluidje van de tacoketen.

Who run the world? Girls!

Google komt met een voorstel om een nieuwe set vrouwelijke emoji’s toe te voegen ter promotie van meer gelijkheid. Zei je iets over vrouwen en een aanrecht? Hou je mond maar want volgens medewerkers van Google verkrijgen vrouwen meer zichtbaarheid en erkenning dan ooit tevoren. Naast de stijging van vrouwen in topfuncties, is een belangrijk feit dat van de 92% van de online consumenten die emoji’s, 78% van de frequente gebruikers vrouwen zijn, in vergelijking met 60% van de mannen. Het wordt tijd voor gelijkheid, noteer die maar.

Lights, camera, Snapchat!

Nu, te zien bij een smartphone bij jou in de buurt: de eerste Snapchat film! “Sickhouse” is de anderhalf uur durende première van Indigenous Media. De opnames zijn gemaakt in 5 dagen in Los Angeles.

Het verhaal gaat over een groep vrienden die op een roekeloze excursie door het bos dwalen om Sickhouse te ontdekken. En, je raadt het al, deze trip neemt een duistere wending. De makers, geïnspireerd door The Blair Witch Project, leek het een uitdaging om een film met Snapchat te maken.

Het doek valt steeds verder voor de theaters en bioscopen sinds de introductie van online streaming service. Men kijkt meer online film, zeker het jonge publiek. Snapchat speelt een hoofdrol in het leven van de jongere generatie. Dat heeft Snapchat dus slim bekeken.

De film kan vanaf 1 juni online bekeken worden op YouTube. Dus: pak je popcorn en teddybeer maar vast!

Stop counting, start Twittering

Heb je ook altijd last van te weinig ruimt… Dat is nu verleden tijd! Twitter Inc. geeft ons meer ruimte voor het maken van berichten. In plaats van links en tekst in één hokje van 140 karakters te proppen, kan je binnenkort lekker losgaan met alles wat je te melden hebt. Voel je vrij.

Let’s talk about sex baby!

MTV komt met “Pants Off”: een serie van acht afleveringen over seks- en relatievoorlichting. Op haar Snapchat’s Discover kanaal gaat MTV met haar billen bloot met advies over seks tot dating apps. Hartstikke leuk, maar zet wel even je koptelefoon op als je dit in de trein kijkt.

Deze bijdrage is geschreven door Blauw Gras. Wij zijn een creatief digitaal bureau met een voorliefde voor social media. In onze thuishaven aan het Amsterdamse IJ creëren wij creatieve concepten, relevante content, digitale activaties en impactvolle (media)campagnes.

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie