MobileMarketing.nl

Möbiele bånner van IKEA

Don Fontijn, blogger | 29 augustus 2012, 12:53

Op j.l. schreef Richard Otto al over de Augmented Reality feature in de nieuwe IKEA catalogus van 2013. Goed gedaan met interessante extra informatie. Allemaal mooi, leuk en innovatief maar waar ik vanmorgen pas echt blij van werd was de banner van IKEA in de NU.nl app waarmee ze deze nieuwe AR-app aan het promoten zijn.

Allereerst werd ik sowieso al blij toen ik op de banner klikte en daadwerkelijk naar een mobiele pagina gestuurd werd. Hoe kan het dat 90% van alle links achter de banners in de NU.nl app, na Facebook en Whatsapp in Nederland, nog steeds NIET verwijzen naar een mobiel geoptimaliseerde pagina? Die 90% is gebaseerd op eigen ervaring maar ik erger mij dagelijks groen en geel aan in-app banners die doorlinken naar doodgewone desktop versies van sites met vaak ook nog Flash content.
Verder legt IKEA op deze mobiele pagina op een goede manier uit wat de voordelen van de app zijn met een perfecte mobiele user experience. Als u vandaag nog op de NU.nl app zit klik dan even op de banner van IKEA, ik vond het de moeite waard.

Over de auteur

Reacties op dit artikel (6)

Comment author avatar
Avatar

Mark Wilmnt

(31 augustus 2012, 11:34)
Beste Don,

Graag ben ik benieuwd met wat je bedoeld dat de banners niet mobiel geoptimaliseerd zijn.

Groeten,

Mark
Avatar

Don Fontijn

(31 augustus 2012, 12:18)
https://insights.abnamro.nl/
Hi Mark,

Ik denk dat ik een schrijffoutje gemaakt heb. Wat ik bedoel zijn de pagina's waar je heen gestuurd wordt als je klikt op de banners. Die zijn in de meeste gevallen niet mobiel vriendelijk. Is het dan wel duidelijk?