Media

Second Screen case MediaBookers.nl

Lejo Duivenvoorde, blogger | 2 november 2014, 20:37

Mobiele media ter begeleiding van de Customer Journey

Op 22 September j.l. introduceerde Mediabookers.nl haar online self-service portal voor het inkopen van on- en offline media (Radio, OOH, Print, TV en Online Advertenties) met een uitgebreide multimedia campagne vanaf het eigen platform. Mediabookers biedt marketeers de mogelijkheid om mediacampagnes direct aan te sturen.

Onderdeel van de introductie strategie was een gecombineerde TV/Online campagne: gericht op conversie van het bereik, gerealiseerd als sponsor van de zeer populaire televisieprogramma RTL Late Night show  van 22-26 September. Hiertoe werden korte online (met name mobiel) display campagnes vanaf het begin van iedere uitzending om 22:39 uur tot 01:30 uur (na afloop van de herhaling om 00:30 uur) ingezet, gericht op kijkers van de Late Night Show binnen de doelgroep.

Deze online media explosies gedurende en kort na afloop van de TV uitzendingen bereikten een vrij groot deel van de doelgroep (meer dan 255.000 unieke bezoekers) en resulteerden in een Tablet CTR (Click Trough Rate) van 0,20% (tov 0,07% op Desktop) bij een vrij lage eCPM van €1,97. Deze case laat goed zien hoe je mobiele conversie via een offline (TV) campagne kan genereren. 

Over de auteur

Reacties op dit artikel (2)

Comment author avatar

Gerelateerde items Second Screen Tablet Mobiele Conversie

Meer in channel Media

Meer in channel MobileMarketing.nl

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers

Populaire blogs