TGIF: Inspire

Visit Sweden, Tribal 121 Lima, Thalys, Ol Pejeta Conservancy & Heart and Stroke Foundation.

Contentmarketingbureau Brandfighters geeft je elke vrijdag een energy-boost. We luiden het weekend in met een leerzame TGIF door trends te bespreken en voorbeelden te geven. Deze week zetten we vijf inspirerende campagnes voor je op rij.

Visit Sweden: Sweden Just Put Itself on Airbnb
Hoe zorg je ervoor dat je je eigen land op de kaart zet en meer potentiële bezoekers trekt? Visit Sweden weet hoe! Zij spelen in op de trend om je huis of appartement te verhuren via Airbnb. Maar niet door te doen waar app voor bedoeld is. Visit Sweden zet namelijk heel Zweden op Airbnb. Echt een originele manier om meer aandacht voor Zweden te krijgen.

Tribal 121 Lima: Suitcases of Peru
Tribal 121 Lima werd geïnspireerd door de actie van Visit Sweden en zette daarom een eigen actie op. In plaats van dure reclameruimte op vliegvelden in te kopen, gebruikt de organisatie inwoners van Peru die veel vliegen, als ambassadeurs. Door hen een suitcase of Peru te geven, zorgen ze ervoor dat ze exposure hebben op vliegvelden over de hele wereld. Ook een inspirerende manier om voor meer aandacht voor je land te zorgen!
 

Thalys: Scents of the City
Een ander voorbeeld van verschillende landen of in dit geval steden op een originele manier onder de aandacht te brengen van je potentïele doelgroep. Door geuren te koppelen aan plaatsen waar Thalys rijdt, zorgt Thalys ervoor dat bezoekers al vast een beeld kunnen aanmaken van de plek.
 

Ol Pejeta Conservancy: The World’s Most Eligible Bachelor
Sudan is de laatste mannelijke Noordelijke witte neushoorn en hij kan niet op een natuurlijke manier paren. Om ervoor te zorgen dat hij de aandacht krijgt die hij verdient, zette Ol Pejeta Conservancy ‘The World’s Most Eligible Bachelor’ op Tinder. Met deze campagne wisten ze donaties binnen te slepen en voor meer aandacht voor bedreigde diersoorten te zorgen.
 

Heart and Stroke Foundation: 16 and Under
Veel voedselreclames zijn specifiek gericht op kinderen. In deze video maak je kennis met bureau 16 and Under, een bureau dat zich alleen op kinderen richt. Maar het bureau bestaat niet echt. Aan het einde van de video kom je erachter dat de video door Heart & Stroke foundation is gemaakt, met een specifiek doel voor ogen. Marketeers laten stoppen met het maken van advertenties die zijn gericht op kinderen.

Tot zover onze top 5 campagnes die ons de afgelopen week inspireerden. Heb jij nog een aanvullende campagne of video die tussen dit rijtje moet? Laat van je horen in de comments!

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie