TGIF: Together

Reclamebureau Brandfighters geeft je een boost inspiratie door de laatste trends, campagnes en creative ideeën met je te delen.

Never ending Mannequin Challenge

Heel wat merken en organisaties hebben meegedaan aan dé viralhype van afgelopen tijd: de Mannequin Challenge. In de Brandfighters TGIF van 18 november heb je al een paar van de leukste filmpjes kunnen zien maar niemand weet waar het vandaan komt en bovenal: waar het voor bedoeld is. Tot nu. Eindelijk heeft een medisch lab in België gedaan waar we allemaal op zaten te wachten. Ze hebben de hype gebruikt om de spierziekte ALS onder de aandacht te brengen. Want voor een ALS patiënt is het elke dag Mannequin Challenge.

 

Save Our Snowmen

Donald J. Trump wil het misschien niet erkennen maar global warming is happening. Cool Effect is een online crowdfunding platform dat co2-uitstoot-verminderende initiatieven steunt. Een neveneffect van de opwarming van de aarde is dat we geen sneeuwpoppen meer kunnen maken. Daarom trekken de sneeuwpoppen massaal naar koudere gebieden. In deze korte mockumentary zien we hoe de verhuizing van de ‘lawine’ sneeuwmannen en -vrouwen verloopt.

H&M Come Together

Kledingmerk H&M kan natuurlijk niet achterblijven na alle kerstreclames dus hebben zij de hulp ingeschakeld van regisseur Wes Anderson (The Grand Budapest Hotel, The Darjeeling Limited). Anderson heeft zijn unieke voorkeur voor stijl doorgevoerd in de kerst ad. Een trein wordt door weersomstandigheden vertraagd waardoor de kerstplannen van de passagiers, waaronder een jongetje dat zonder zijn ouders reist, in het water vallen. De conducteur (Adrien Brody) zorgt toch voor een kerstverrassing. Natuurlijk dragen alle acteurs kleren uit de nieuwe wintercollectie.

 

Do it forever

Het is geen geheim dat door het krijgen van kinderen de sexdrive van ouders een beetje wordt ingedamd. Een reisbureau in Denemarken heeft onderzoek gedaan en kwam met een aantal cijfers en feiten die de noodzaak van seks voor de gezondheid benadrukken. Het reisbureau kwam met een ‘Do It Forever’ loyalty program met een vruchtbaarheidsbonus die je korting geeft afgaande op het aantal kids je hebt. Daar kwam een komische reclame uit:

 

Spotify Outdoor

De grootste muziek streamingdienst van de wereld heeft een ‘persoonlijke’ outdoor campagne gelanceerd. In verscheidene steden staan grote billboards met informatie en data over gebruikers en de nummers die zij luisterden. Spotify wil hiermee aantonen dat 2016 toch een raar jaar is geweest. See for yourself:

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie