VrijMiBlog #3: de wekelijkse social media update

Dat er deze week een dag minder gewerkt werd, betekent niet dat er ook minder in social media land gebeurde. Integendeel! We hebben weer een bomvolle VrijMiBlog voor je.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dit waren de leukste paas-inhakers
Dr. Oetker wenst iedereen een pizzalig Pasen:



Chiquita veranderde een boterham in een kunstwerkje:



KLM bekeek de vloot vanuit een ander perspectief:



En ook De Ruijter was aan het knutselen geslagen. Wij krijgen spontaan trek!



Twitter legt populaire uit
Populaire hashtags zijn nu nog niet voor iedereen duidelijk (? ? ?) en dus gaat Twitter deze voortaan aan gebruikers uitleggen. In een nieuw Trends-venster in de Twitter app zijn populaire hashtags en hun betekenis te zien. Wie op een hashtag klikt, krijgt vervolgens alle tweets te zien.

Facebook lanceert Messenger.com
Facebooks Messenger gebruiken kan nu ook buiten Facebook.com om. Deze week lanceerde Facebook Messenger.com, een website waar gebruikers met elkaar kunnen chatten zonder Facebook te bezoeken. Een handige feature van de website zijn desktopnotificaties: zo word je via je browser op de hoogte gehouden van nieuwe chatberichten.

Twitter geeft retweetfunctie een update
Twitter heeft de retweetfunctie geupdatet. Tweets die je wil retweeten worden nu – zoals afbeeldingen – los ingesloten. De tekst van de oude tweet wordt dus niet in de nieuwe tweet opgenomen. Zo blijft er een stuk meer ruimte over om commentaar toe te voegen. Handig, vinden wij!

YouTube&;s betaalde abonnementsdienst & nieuwe advertentieformat
YouTube lanceert binnenkort een betaalde YouTube abonnementsdienst. Dat maakte YouTube afgelopen week bekend aan enkele YouTubers. Voor ongeveer tien dollar per maand kunnen gebruikers reclame vrij video’s bekijken en kunnen video’s ook offline bekeken worden.

Maar dat is niet alles! YouTube introduceert in de komende weken ook een interactief advertentieformat. Adverteerders kunnen dan naast een korte tekst ook producten, video’s en links naar websites aan advertenties toevoegen. Daarnaast gaan adverteerders voortaan voor kliks betalen. Nu wordt er alleen betaald wanneer gebruikers minimaal 30 seconden een advertentie bekijken. 

Facebook test WhatsApp-knop
Facebook is weer aan het testen geslagen. Dit keer met een WhatsApp-knop in de Android app. Via die knop kunnen Facebookposts direct in een WhatsApp gesprek worden gedeeld. Vinden wij best een uitkomst, want moeilijk doen met screenshots en linkjes is dan verleden tijd.

De Beste Social Media Awards 2015
De tweede editie van De Beste Social Media Awards komt eraan! Bedrijven kunnen vanaf deze week posts insturen voor één van de zeven categorieën. De jury en het publiek beoordelen de posts vervolgens op creativiteit, lef, originaliteit en humor. Inzenden kan nog tot 30 april.

from on .

Volgende week zijn we er weer: zelfde plek, ongeveer dezelfde tijd.  

Fijn weekend!

Deze bijdrage is geschreven door social media bureau Blauw Gras. Wij geven merken een gezicht op social media.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie