VrijMiBlog #7: de wekelijkse social media update

Met deze week: Facebook Audience Insights wereldwijd beschikbaar, Google+ lanceert nieuwe functie & Meerkat beschikbaar voor Facebook.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Facebook Audience Insights functie wereldwijd beschikbaar
Facebook adverteerders wereldwijd kunnen de Facebook Audience Insights tool nu gebruiken. Met de functie kan gedetailleerde informatie over Facebook-gebruikers worden gevonden. Denk daarbij aan geografische en demografische data. Audience Insights kun je vinden in Facebooks Ads Manager.

Google+ lanceert nieuwe functie
Google+ heeft er een nieuwe functie bij: . Met Collecties kunnen gebruikers content indelen op onderwerp. Zo kan er bijvoorbeeld onderscheid gemaakt worden tussen privé- en werkgerelateerde posts. Volgers kunnen kiezen welke onderwerpen ze willen volgen. Ondanks berichten over weinig actieve gebruikers blijft Google+ dus in het netwerk investeren. Wij zijn benieuwd of de functie een verschil gaat maken.

Meerkat nu ook beschikbaar voor Facebook
Livestreamen via Meerkat kan nu ook op Facebook. Een voor de iOS-versie van de app maakt dit mogelijk. Een slimme zet van Meerkat, want nu is de app niet langer afhankelijk van Twitter (je weet wel, de eigenaar van concurrent Periscope).
Maar dat is niet alles; er zijn nog een aantal nieuwe functies bijgekomen. Zo kan je als gebruiker nu mensen uit je contactenlijst een berichtje sturen met de link naar je livestream. Ook is er een ranking te zien van livestreams die goed bekeken worden en gebruikers kunnen avatars veranderen in emoji’s.
 
YouTube gaat films produceren

YouTube gaat in samenwerking met onder andere DreamWorks en verschillende YouTube-sterren . De films krijgen een ‘normale’ lengte en zullen allemaal eerst via YouTube te zien zijn. De eerste film verschijnt deze herfst. Spannend!

Facebook en IBM gaan samenwerken
Facebook en IBM om het sociale netwerk aantrekkelijker te maken voor adverteerders. De analytische kennis van IBM wordt toegepast op het advertentiesysteem van Facebook. Voorkeuren van anonieme consumenten kunnen daardoor nauwkeuriger worden ingeschat. Ook kunnen succesvolle Facebook-campagnes gekopieerd worden naar andere kanalen. Bijvoorbeeld winkels, websites en mobiele apps. Slimme jongens, die Facebookers!

Zien we je volgende week weer? Fijn weekend!

Deze bijdrage is geschreven door social media bureau .

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie