Wat beweegt Diederik Schrijvers (YIM)?

Elke maand vertelt een jonge mediaspecialist van YIM over haar of zijn persoonlijke fascinatie voor het mediavak. Deze keer Diederik Schrijvers, Accountmanager Business Development BrandDeli.

Een aantal weken geleden stond ik op een donderdagavond in Groningen op het pensioensfeestje van mijn vader, die na 40 jaar afscheid nam van zijn maatschap als Cardioloog. Zelf kan ik me niet voorstellen dat je 40 jaar werkt op dezelfde plek en nog dagelijks met zoveel plezier en energie de fiets op stapt richting het ziekenhuis danwel kantoor. Zijn woorden waren letterlijk “het is misschien maar goed dat op de leeftijd van 65 de beslissing om te stoppen voor mij wordt genomen en ik zelf daar niets meer over te zeggen heb”. Deze opvatting liet op mij een diepe indruk achter.

In tijden waar je om je oren wordt geslagen met termen als “burnout” en “jobhopping” probeer ik zijn passie en liefde voor het vak dagelijks mee te nemen in wat ik doe. Plezier in je werk hebben is volgens mij key tot een gelukkige lifestyle, zowel privé als zakelijk. Dit blijkt zeker voor starters op de markt tegenwoordig geen eenvoudige opdracht, maar is wel degelijk mogelijk.

Quick wins vs long term partnerships
Sinds 2014 ben ik werkzaam als Accountmanager Business Development bij BrandDeli en verantwoordelijk voor een prachtig portfolio aan merken. Na 2 jaar lang in de postmarkt te hebben gewerkt bij PostNL blijkt dit een gouden zet te zijn geweest. Bij BrandDeli ben ik terecht gekomen bij een jong en dynamisch bedrijf, bruisend van de energie en ambitie. Heerlijk!  
Van “het heeft geen zin, dit hebben we al eens geprobeerd” naar “pak het maar op and make it work”. Deze energie kan ik intern kwijt maar, wellicht nog belangrijker, ook extern bij de adverteerder en mediabureaus. Quick wins verdwijnen naar de achtergrond en veranderen in long term partnerships. Blije adverteerder, blij bureau en exploitant; hoe moeilijk kan het zijn. Ik rijd daarom dagelijks ook met oprecht veel plezier naar ons prachtige kantoor aan het IJ.

Maar niet alleen het bedrijf waarvoor ik werk blijkt een goed keuze. De branche “media” is er één die uniek is vanwege een aantal redenen. Ten eerste kunnen u en ik erg goed feesten. Naar mijn idee plannen wij in de media nog meer borrels/feesten dan de gemiddelde studentenvereniging. Daarnaast zeuren wij allen natuurlijk heus wel eens over dat ene moeilijke reclamebureau, die naïeve adverteerder, het drammerige mediabureau of de koppige exploitant, maar volgens mij vinden wij elkaar stiekem allemaal erg aardig.

Aanhaken of afhaken
Als ik zie hoeveel mensen tussen bureaus en exploitant bijvoorbeeld met elkaar gaan varen, fietsen, bootcampen und so weiter, dan is dat toch wel bijzonder te noemen. Verder zie ik een branche die zich continue probeert te innoveren en verbeteren, wat anno 2016 ook erg noodzakelijk blijkt te zijn. De wereld verandert in een extreem tempo vanwege de globalisatie, digitale revolutie én de noodzaak die wij voelen om dingen in ons leven te delen met anderen. Dit vraagt zowel nu als in de nabije toekomst een flexibele en innovatieve houding van de eerder benoemde partijen. Aanhaken of afhaken, take your pick. Voor iemand die jong is in media is het mede hierom een ontzettend interessante branche om nu en de komende jaren werkzaam in te zijn.

Inhoud en fun
Zo kom ik ook uit bij mijn keuze om vanaf juni deelgenoot te zijn van het Young In Media (YIM) bestuur. YIM is in mijn ogen de ideale mix tussen inhoud en fun voor de young professionals. YIM biedt door het jaar heen vele evenementen aan die wisselend van doelstelling zijn, klein of groot. Het bestuur heeft deze evenementen de afgelopen jaren succesvol uitgerold en jaarlijks uitgebreid waarmee een brug is geslagen tussen YIM en het MWG.

Wij zullen dan ook doorgaan op de ingeslagen weg en Yimmers uit blijven dagen, laten leren en de tools aanbieden om te kunnen groeien en hun netwerk te kunnen verbreden. Uiteraard zal dit gepaard gaan met een gezonde dosis fun en onder het genot van wat alcoholische versnaperingen. De oproep die ik hierbij aan u allen wil doen is om uw werknemers tot en met 30 met maximaal 4 jaar werkervaring in de media ook dit jaar weer te laten deelnemen onze evenementen. Juist buiten de muren van het kantoor ligt er nog erg veel ruimte voor Yimmers om geïnspireerd te worden, te groeien en het o zo belangrijke netwerk op te bouwen en te verbreden. Mijn dank bij voorbaat is groot.

Rest mij nog u een fijne zomer (vakantie) te wensen. Tot snel op het volgende YIM of MWG event.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie