Premium

Ajax lanceert nieuw tenue met challenge: #wijzijnamsterdam

Het nieuwe shirt symboliseert waar Ajax voor staat: de stad Amsterdam.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De activatie is bedacht en ontwikkeld door .

In zowel het uit- als thuisshirt komen de Amsterdamse aanvoerdersband en stadskleuren terug. Daarom besloten en hoofdsponsor Adidas het shirt dit keer door echte Amsterdammers te laten introduceren, zodat fans hun hart voor de club konden tonen.

&;Ajax Special&;
Op vijf locaties onthulden vrienden van de club de &;Ajax Special&;, een challenge waarmee fans een shirt konden winnen nog voordat het te koop was. De locaties werden pas bekend gemaakt vlak voor de challenge met korte portretvideos. Bij een kapper moesten fans bijvoorbeeld een kapsel nemen met daarin het bekende logo van de stad Amsterdam verwerkt. Andere challenges waren bijvoorbeeld het hooghouden van een bitterbal of het meezingen van het bekendste clublied.

De dag na de challenge werd een kort verslag - in de vorm van een video - gepost op de verschillende social media-kanalen.

Credits
Media: Ajax’ social media kanalen (Facebook, Twitter, Youtube)
Opdrachtgever: adidas / Ajax
Bureau: United State of Fans\TBWA
Creatie: Thomas Julien, Wawa Wang, Ben Hartman
Account: David van Geene, Maurice van Susante
Regisseur: Rutger Geleijnse
Productiemaatschappij: Oxford House
Verantwoordelijk bij cliënt: Frank Basters, Anton-Jan Thijssen, Azina Saeidi

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie