Albert Heijn: bijna 3% minder primaire klanten

In 2013 zag nog 31,1 procent de Appie als primaire supermarkt, dit jaar is dat percentage gedaald tot 28,3 procent.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat meldt op basis van onderzoek van Deloitte.

Het aantal mensen dat de Albert Heijn als secundaire supermarkt ziet, is gestegen van 17,4 procent naar 19,7 procent.

Maar het aantal consumenten dat soms bij de Albert Heijn komt is wel gestegen met 1,2 procent naar 58,8 procent.

Lidl doet het erg goed, want voor 13,3 procent van de Nederlanders is dit de eerste keuze voor een supermarkt. Vorig jaar was dat nog 10,7 procent.

Nu komt ruim 44 procent van de Nederlandse consumenten bij de Lidl, in 2013 was dat 36,6 procent.

Ook Aldi liet een groei in primaire klanten zien: van 4,1 procent naar 5,1 procent.

‘Dit betekent dat bijna één op de vijf Nederlanders een discounter als primaire supermarkt heeft’, schrijft Distrifood.

Jumbo krijgt meer vaste klanten: in 2013 was voor 11,4 procent dit de belangrijkste supermarkt, dit jaar is dat 14,9 procent.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie