Albert Heijn voert actie met 'Ik recycle blik' fiets

In gezamenlijke campagne met Stichting Kringloop Blik.

Met 95% recycling is blik de meest gerecyclede verpakking van Nederland. Consumenten kunnen blik eenvoudig bij het restafval weg te gooien of in PMD-bakken deponeren. Het blik wordt eruit gevist en omgesmolten en verwerkt tot nieuwe blikverpakking, auto, mobiele telefoon of fiets. Omdat er geen kwaliteitsverlies optreedt is metaal een uitstekend recyclingmateriaal. 

Samenwerking met Albert Heijn
De actie bij Albert Heijn vindt plaats in de week van 13 maart en is een vervolg op de die SKB vorig jaar lanceerde. Elke AH-winkel krijgt de mogelijkheid om een ‘Ik recycle blik’ fiets weg te geven. Bij aankoop van drie blikken maakt de consument kans op deze limited edition fiets. De campagne is zichtbaar in de winkels en in alle online en printuitingen van Albert Heijn.

Matthijs Jansen van SKB: 'Albert Heijn heeft verduurzaming hoog op de agenda staan en is daarmee een belangrijke partner voor ons om consumenten te bereiken. De klant die producten in blik koopt, maakt een duurzame keuze. Blik is niet alleen kampioen recycling, maar ook eindeloos recyclebaar met behoud van kwaliteit.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie