Amstel op zoek naar nieuw bureau

Amstel vertrekt bij Doom & Dickson.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Heineken heeft besloten de samenwerking met Doom & Dickson te stoppen, dit heeft Heineken-woordvoerder Nienke Kooistra bevestigd. De heroriëntatie is het gevolg van het aantreden van marketingdirecteur Bram Westenbrink bij Heineken. Amstel was sinds 10 jaar klant bij Doom & Dickson.

Kooistra licht toe: 'Eerst bekijken wij intern welke mogelijke samenwerkingsconstructie het best bij het Amstel account past. Daarna kijken we hoe en met welk(e) bureau(s) Amstel die samenwerking aangaat.' Volgens ingewijden is Amstel in gesprek met TBWA\ (nu nog officieel het bureau van Heineken Nederland). Kooistra zegt hierop: 'Wij verwachten begin volgend jaar een besluit te nemen over welke samenwerking we aangaan, wij zijn ons aan het oriënteren.'

Of er al een bureau op de campagne voor het WK voetbal werkt (een traject dat altijd vroeg wordt ingezet), kan Kooistra niet zeggen.

Frieda Ulsamer de Waard, managing director Doom & Dickson, zegt over het vertrek van Amstel: 'Het is jammer dat Amstel vertrekt. We hebben 10 jaar lang met veel plezier op het account gewerkt en het is na zo'n periode niet vreemd dat ze hun bureaurelaties heroverwegen.'

Op de vraag of het vertrek van Amstel het bureau in de problemen brengt of dat het arbeidsplaatsen kost zegt Ulsamer de Waard: 'Doom & Dickson is een gezond bureau en dit kost niet direct arbeidsplaatsen. Lange bureaurelaties zijn eerder een uitzondering tegenwoordig, dus we zijn het afgelopen jaar al bezig geweest met het bureau aan te passen op de nieuwe werkelijkheid. Wij zijn met heel veel nieuwe campagnes en producten bezig, onder meer voor Plus en Vrumona, waar ik binnenkort meer over kan vertellen.'

Vorige week werd bekend dat

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie