Premium

Apple maakt Chinese equivalent van 'The Song'

Het elektronicabedrijf lanceert een 'custom-made' versie van de advertentie voor het aankomende Chinees nieuwjaar.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De advertentie vertoont opvallend veel overeenkomsten met de populaire commercial &;The Song&;, die rond de kerst werd gelanceerd in de Verenigde Staten, Zuid-Amerika en Europa. In de commercial gebruikt een jonge vrouw -producten om een nummer van een ouder familielid te bewerken en op te nemen.

Versterking van positie in China

Met de speciaal voor China gemaakte commercial geeft Apple een duidelijk signaal af zijn positie in Azië, en voornamelijk China, te willen versterken. Volgens analisten is het voor het eerst dat Apple in China meer producten verkoopt dan in het thuisland de Verenigde Staten. Daarnaast opent Apple in de komende vijf weken vijf nieuwe Apple-stores, met als doel om eind 2016 op zijn minst 40 Apple-stores in China te hebben geopend.

De commercial staat nog niet op YouTube, maar is te bekijken via de -holiday" target="_blank">Chinese site van Apple.

Dit is de Westerse versie, gelanceerd rond de Kerst:

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie