Associatie met Olympics ten strengste verboden

Merken die de Olympische Spelen niet officieel sponsoren, mogen nog niet de suggestie wekken zich ermee te associëren.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Voor bedrijven die er officieel niet aan zijn verbonden is het gedurende het sportevenement min of meer onmogelijk om reclame te maken rond de Olympische Spelen van Londen 2012. Zelfs wanneer een bepaald merk een commercial maakt waarin een atleet te zien is met op de achtergrond een vage afbeelding van een fakkel, loopt het betreffende bedrijf het risico te worden gedagvaard door het olympisch comité.

De regels zijn zeer strikt. Verwijzingen als ‘Londen 2012’, ‘Olympische Spelen’, ‘Games’ en zelfs alleen de cijfers ‘2012’ zijn verboden voor bedrijven buiten de ‘Olympische familie’. Ook een reclame waarin de Olympische ringen worden getoond, zal niet lang op de buis te zien zijn. Een merk mag zich namelijk niet associëren met de Olympische Spelen of die suggestie wekken. Een team van 300 mensen houdt in Londen in de gaten of er bedrijven zijn die de regels overtreden, het zogenoemde 'ambush marketing'.

Sportkoepel NOC*NSF heeft zes sponsoren die zich mogen verbinden met de Olympische Spelen. Dat zijn Lotto, DSM, Ernst & Young, Randstad, Unilever en de NS.

Bron: ANP

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie