Atie de Heer spreekt op Contentmarketing- en Storytelling Event

‘Programmatic buying werkt steeds minder. Beschik je over kennis van de markt, zet die dan in.’

Atie de Heer is een autoriteit op het gebied van contentstrategie en de organisatie daarvan. Sinds 1995, toen zij Data Direction oprichtte, ondersteunt zij vooral op strategisch-inhoudelijk en organisatorisch gebied klanten als Schiphol, Ahold, PostNL, UWV, ING en ANWB. Haar visie op content beschreef Atie in het in 2011 verschenen boek Content organizing in de praktijk.

Welke trends bespeur je op het gebied van contentstrategie?
De Heer: ‘Mensen gaan voor puurheid. Programmatic buying werkt steeds minder. Nu.nl toont nog te vaak advertenties van een lamp die je net online gekocht hebt. Ken je klant, ga op je instinct af en gebruik je verstand. Beschik je over kennis van de markt, zet die dan in. Een andere trend is het mengen van contentmethodes. Bijvoorbeeld zenden om je merk groot te maken en te houden, en dit combineren met zogenaamde empathiemarketing (weten wat er leeft onder je doelgroep) om mensen te (ver)binden, zodat er loyaliteit ontstaat. Dus niet langer werken met een geïsoleerde methode door een trend achterna te lopen.’

Welke missers kom je tegen in de praktijk?
‘Niet goed luisteren, dat is de rode draad. Blijf niet vanuit het hoofdkantoor campagnes ontwikkelen, maar vertrek vanuit de klant. Kijk bijvoorbeeld naar Blokker. De consumentenketen kwam ineens met een Amerikaanse actrice in een campagne. De nieuwe filialen werden heel stilistisch, er is nog maar weinig warmte in die winkels. Ook de digitale strategie stelt weinig voor. Een huishoudwinkel moet juist warmte uitstralen, het had een leuke buurtwinkelformule moeten worden met meer emotie. Dat is echt een gemiste kans.’

Lees het hele interview (premium content) 'In ons vakgebied haalt elk groot merk expertise van buitenaf'.

Andere sprekers op het congres:

Martin Koolhoven, Nederlandse filmregisseur en schrijver.
Koolhoven is bekend van films als Het Schnitzelparadijs en Oorlogswinter. Koolhoven’s film Brimstone werd geselecteerd voor het filmfestival van Venetië en ook gescreend op het Toronto International Film Festival en het BFI London Film Festival.

Ramona Chang (contentstrateeg bij ABN Amro MeesPierson): content als conversation starter.
Chang gelooft dat content ingezet moet worden om klanten te helpen en inspireren. Op het Contentmarketing & Storytelling Event verzorgt ze een interessante keynote.

Het Contentmarketing- en Storytelling Event vindt plaats op 26 september in Utrecht. Wegens grote belangstelling hebben we het event verhuisd naar een grotere locatie binnen de Jaarbeurs. Bekijk het programma en schrijf je in.

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie