Banken en verzekeraars moeten met tijd meegaan

De Nederlandse consument is tevreden over eigen bank en verzekeraar. Maar er is nog wel werk aan de winkel. Vooral op het gebied van mobiele applicaties lopen de banken en verzekeraars achter in vergelijking met andere sectoren.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De consument geeft zijn eigen bank en verzekeraar een rapportcijfer van 7,5. Zo blijkt uit onderzoek van IT-dienstverlener Avanade. Deze ruime voldoende betekent niet dat er niets meer te verbeteren valt.

Technologie
Met name op het gebied van mobiele applicaties lopen de banken en verzekeraars nog achter, vindt de Nederlander. Anno 2014 gaat de meeste communicatie nog via de telefoon. Een derde van de consumenten verwacht dat zij in 2020 vooral zullen communiceren met hun bank en verzekeraar via de website en e-mail. Slechts 17,8 procent denkt in 2020 via mobiele applicaties te communiceren.

Allemaal hetzelfde
Onderscheid tussen verschillende banken en verzekeraars is er bijna niet te ontdekken volgens bijna 40 procent van de consument. Slechts een derde is van mening dat hun bank en verzekeraar zich onderscheidt, door middel van de klantenservice.

Verbeterpunten
De consument geeft ook verbeterpunten aan hun bank en verzekeraar. Bovenaan staat ‘open en eerlijk communiceren’ voor zowel banken als verzekeraars. Meer dan een kwart van de consument gaf dit als belangrijkste verbeterpunt aan. ‘Producten aanbieden die beter bij de klant passen’, wordt ook veel genoemd. Bij de bank worden ook nog genoemd ‘ruimere openingstijden verzorgen en meer regiokantoren openen’. En voor de verzekeraars is ‘in één keer duidelijk antwoord geven op vragen’ een belangrijk verbeterpunt.

Klik  voor een samenvatting van het onderzoek.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie