Bavaria komt met ‘blikglas’: bierblikje als glas

Het biermerk ontwikkelde de innovatie samen met marketingbureau Smaac.

Met het bevestigen van een ‘drinkrand’ krijgt een regulier bierblikje volgens Bavaria hiermee de drinkervaring van een glas.

Gemak en kwaliteit

Ralph Bongaerts, marketingmanager Benelux van Bavaria: ‘Het blikglas brengt twee voordelen samen: het gemak van een blikje en de kwaliteit van een glas.’ Een kleine innovatie die een groot verschil kan maken, zo meent hij. Hij verwacht met het zomer- en festivalseizoen in het vooruitzicht veel van de innovatie.

3D Printing

Marketingbureau Smaac bedacht het concept en was verantwoordelijk voor de ontwikkeling en productie van het blikglas. Tijdens de ontwikkeling is gebruik gemaakt van 3D Printing. Daarmee was het mogelijk om in korte tijd verschillende componenten te testen en te optimaliseren. Het blikglas is gemaakt van stootvast polycarbonaat dat bijna niet te onderscheiden is van echt glas. Door middel van een blauwe afsluitring is het blikglas waterdicht gemaakt.

Vanaf 9 mei ontvangt de consument bij aankoop van twee sixpacks blik een blikglas cadeau.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie