Bayer overweegt om merknaam Monsanto uit markt te halen

Om zich te ontdoen van 'reputatieding' Amerikaans bedrijf

De Duitse farmagigant Bayer, dat vorige week aankondigde Monsanto te willen overnemen, wil zich wellicht ontdoen van de naam het Amerikaanse bedrijf vanwege de reputatie en imago ervan.

Dat staat in een, waarin bronnen rondom Bayer worden geciteerd. Die verklaren dat de uitvinder van aspirine de naamswijziging vanwege de reputatie overweegt, maar dat er nog geen beslissing is genomen. Er is ook nog even tijd, want de deal zal waarschijnlijk niet eerder dan eind 2017 zijn definitieve beslag krijgen

Gezamenlijk verder komen

Bayer-CEO Werner Baumann zei bij het bekendmaken van de overname al dat er een kans voor de bedrijven ligt om gezamenlijk ‘verder komen dan dit imago- en de reputatieding &; door voort te bouwen op het vertrouwen dat Bayer geniet in Europa. 

Monsanto is bekend als de uitvinder van Agent Orange dat veel in de Vietnam Oorlog werd gebruikt, en is het middelpunt geworden van kritiek op het gebruik van gentechnologie in de landbouw.

Verlosser

Volgens Marc Tuengler, hoofd van DSW, een Duitse vereniging die kleine beleggers adviseert, geeft de Monsanto-deal Bayer de mogelijkheid om een merk te verlossen van zijn bezoedelde reputatie en kan het de nadruk meer op de producten zelf leggen.

‘Met de juiste signalen en de juiste beslissingen, kan Bayer laten zien wat er verandert’, aldus Tuengler. ‘Monsanto heeft een veel betere kans op een betere reputatie onder de vleugels van Bayer.’

Foto: Monsanto-ceo Hugh Grant (midden) en Bayer-ceo Werner Baumann (rechts) tijdens een interview met Bloomberg over de overname

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie