Premium

Bereik sites en apps bioscopen op hoogtepunt in oktober

Twee derde van de bezoeken kwam via de smartphone.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Deze bevindingen blijken uit de online bereikcijfers van GfK DAM (Digital Audience Measurement).

In totaal werden de websites en apps van Pathé, JT en Wolff bioscopen vorige maand 4,9 miljoen keer geraadpleegd. De combinatie van de première van de nieuwe James Bond film Spectre eind oktober en de herfstvakantieweken zorgen voor het hoge aantal bezoeken op de websites en apps van de bioscopen. Het meeste verkeer kwam via de smartphone (twee derde).

Top 50
In de top 50 commerciële merken in oktober zijn Instagram en Kieskeurig de sterkste stijgers. Instagram staat nu op 25, Kieskeurig komt van buiten de top 50 en staat op nummer 40. 
In de top 10 zijn er zoals altijd weinig verschuivingen. Google en Facebook en hun merken blijven de top van de lijst domineren. Daaronder zijn NOS.nl en De Telegraaf aan het stijgen.

Als het gaat om bereik op de smartphone, dan zien we dat Facebook en Google elkaar daar niet veel ontlopen. Google Play komt de top 10 binnen. Ook hier zien we De Telegraaf opmars maken.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie