200 paarden voor Lancia Delta

Maarten Hafkamp, redactie | 30 maart 2009, 7:48

Er liep zondagmiddag een stoet van 200 paarden door Amsterdam voor de onthulling van de Lancia Delta met 200 pk

De colonne van een halve kilometer trok van het Amstelpark naar het RAI-plein. Daar openden de 200 paarden de gelederen voor de onthulling van de Lancia Delta. Vanaf medio mei is de Lancia Delta met 200 pk en groen energielabel in de Nederlandse showrooms te zien.
Het idee van deze onthulling is afkomstig van Arc Amsterdam.

Over de auteur

Maarten Hafkamp
Redacteur Media

Reacties op dit artikel (16)

Log in of registreer om reacties te posten
Avatar

Mir

(30 maart 2009, 11:28)

Negatief reageren kan iedereen. Welk automerk heeft ook 200 "echte" pk als idee gebruikt dan? Daarbij komt dat het voor een internationale promotievideo voor beurzen is. Zoals Rob al terecht zegt: 200 paarden in de stad is best vet om te zien. De internationale promo-video zal dus Amsterdam als locatie hebben. Is dat zo vreselijk?

Avatar

Maarten

(30 maart 2009, 9:56)

Ik hoop niet dat de reden van plaatsing van dit bericht de 200 paarden zijn? 200 pk in een auto is niks bijzonders meer, en het idee van 200 levende paarden ligt wel erg voor de hand... Als Lancia maar niets heeft betaald voor dit 'idee' .

Avatar

Rob

(30 maart 2009, 10:19)

jonguuuhh... tweehonderd paarden door de stad is best vet om te zien en Lancia staat met naam en foto in de Spits en met een foto in de Metro. Prima toch, voor die paar knaken. Niet zo zeuren altijd. (en nee, ik heb niks met het idee of de uitvoering ervan te maken)

Avatar

Rob

(30 maart 2009, 10:22)

sorry, met foto en naam in de Pers

Avatar

Maarten

(30 maart 2009, 10:29)

Ligt inderdaad erg voor de hand.. beter 1 renpaard dan 200 sierpaarden.

Avatar

DL

(30 maart 2009, 14:01)

Eenvoudige, maar mooie actie. Het is trouwens wel een USP dat een auto met 200pk toch een "groen" label heeft.

Avatar

Michael

(30 maart 2009, 14:31)

Lijkt wel een begrafenis stoet.

Avatar

Tim

(30 maart 2009, 16:09)

@Maarten (FiPo)
200pk én een A-label niks bijzonders meer?

@Rob (SePo)
niet in de spits, wel in de Pers, Metro, Parool, en online op AT5, Autoweek, AutoTelegraaf, enz, enz, enz

Avatar

Rene!

(30 maart 2009, 17:36)

De actie van Vredestein om de "shit" achteraf op te ruimten was nog veel briljanter! Wat heb je aan 200 pk zonder Vredestein banden!?

Avatar

Mie

(30 maart 2009, 23:40)

@jochen
ja idd mooi, eerder dan Lancia en ook echte paarden. Nog eens lezen: oh ja...... 200 paarden..... toch een klein verschil.....

Avatar

Cecile Vazquez

(31 maart 2009, 8:29)

Geslaagde actie, goede PR waarde.

Avatar

Wouter van de Ridder

(31 maart 2009, 9:37)

Wat een overdreven TamTam gezoek zeg Jochen. Al die zuurheid over andermans ideeen. Slechte voorbeelden ook: een printuiting! en een hele slechte auto tvc. Dit is een actie die aandacht genereert en die je kan horen, zien, voelen en ruiken ;-). Lijkt me dus minstens geen slechte actie.

Avatar

rob 5

(31 maart 2009, 10:45)

Ahummm... gut... 200 dieren optrommelen voor de katz'n viool... bescherm de dieren tegen de beesten.

Avatar

Maarten

(1 april 2009, 11:02)

Voor de duidelijkheid: een groen energielabel voor 200 pk is niets spectaculairs nee. Een groen label is een rekbaar begrip: zelfs een C-label is 'groen' Bijtelling is geen 14%, geen 20% maar gewoon 25%.

Gerelateerde items Lancia Delta 200 Pk Paarden