door Susanne van Nierop, redactie | 13 september 2012, 6:59 in
Gouden Inhaakmedailles

Acht Gouden Inhaakmedailles

De Gouden Inhaakmedailles 2012 gaan naar campagnes van Rabobank, D-reizen, C1000 (2x), McDonald's, Nike, NS en Heineken.

De jury van de Gouden Inhaakmedailles heeft acht campagnes bekroond met de prijs voor de beste sportinhakers van 2012. Inhakers op het EK voetbal en de Olympische Zomerspelen dongen mee naar de awards. De jury was over het algemeen niet zo enthousiast over de creativiteit en originaliteit. Met name in de categorie Activatie/Sales Promotion werd er erg veel ‘herhaling van eerdere acties’ en ‘me too’ gesignaleerd. In deze categorie viel dan ook geen hoofdprijs.

Eerder waren al nominaties vastgesteld rond het EK. Daar werden eerst nominaties rond de Olympische Spelen aan toegevoegd. Uit de totale lijst werden de winnaars gekozen. De uitingen die een Gouden Inhaakmedaille wonnen, scoorden vooral op aspecten als ‘kwaliteit van de uitvoering’, degelijkheid en consistentie.

image

In de categorie Totaalcampagnes werd goud toegekend aan twee Olympische Spelen-inhakers: NS met de campagne ‘London Centraal’ en Rabobank met de campagne ‘Van Begin tot Goud’. In de categorie Print wonnen juist twee EK-inhakers: de advertentie ‘Pechvogel’ van C1000 en D-reizen met de advertentie ‘Robin moet weg’. De Nike tv-commercial rond de Olympische Spelen won goud, evenals de EK-inhakers van McDonald’s met het beschilderen (en weer schoon maken) van de Duitse Ambassade. In de categorie Internet/Interactief werden de internetactiviteiten rond het Holland Heineken House met goud beloond. De jury had vooral waardering voor de wijze waarop deze adverteerder zich als contentmaker manifesteerde.

image

De prijzen worden binnenkort op een besloten bijeenkomst uitgereikt. Alle genomineerde inhakers ontvangen een eervolle vemelding.

De jury bestond dit jaar uit Arian Buurman (Ster), Olaf Croon (Cebuco), Charles Borremans (Goud activatie), Titus Eikelboom (Stroom), Rob Beemster (Adformatie), Gonnie Spijkstra (Versereclame.nl), Jos Krutzmann (copywriter), Marianne Zwagerman (Ministerie van Fenomenisering), Frank van den Wall Bake, Richard Derks (IIZT) en juryvoorzitter Peter Strating.

Reacties op dit artikel (0)

Log in of registreer om reacties te posten

Gerelateerde items Gouden Inhaakmedailles

Blijf op de hoogte

Handboek Online Marketing
Praktische lessen om een expert te worden
Whitepapers
Populaire blogs