door Redactie Adformatie, redactie | 1 november 2012, 5:19 in
Adformatie

Adformatie werkt aan transitie

Adformatie stapt over op een tweewekelijkse verschijningsfrequentie. Deze verandering maakt deel uit van de transformatie tot wat hét crossmediale platform moet worden voor en over marketing, media, advertising en creatie.

Online, in print en middels evenementen en boekuitgaven.

Hieraan wordt achter de schermen gewerkt door redactie, uitgevers en de afdelingen sales & marketing, sinds Adformatie Groep in mei door Sijthoff Media Groep werd overgenomen van Kluwer. Gewerkt wordt ook aan een toekomstbestendig businessmodel voor de printtitel Adformatie en het online platform van alle titels. De redacties van Adformatie, Tijdschrift voor Marketing en Communicatie gaan nauwer samenwerken en hun content delen op een nieuwe online portal.

Nieuws vormde altijd het kloppende hart van de redactieformule van Adformatie en nog steeds is het de belangrijkste nieuwsbron voor en over alles wat er in reclame, marketing en media gebeurt. In de loop der jaren is de functie van het blad echter veranderd. Adformatie evolueerde van een ‘weekkrant’ – in de jaren ’70 en ’80 - via een ‘nieuwsblad’ – vanaf de jaren ’90 – naar een ‘weekblad’ met cover – anderhalf jaar geleden. Het idee achter de introductie van de cover was simpel: nieuws gaat steeds meer en sneller via Adformatie.nl en voor de achtergronden, duiding en diepgang is print geschikt.

De tweewekelijkse frequentie geeft de redactie de ruimte om de inhoud van zowel het blad als de site te verbeteren en te verrijken. Online zullen we meer en relevanter vaknieuws brengen, discussie entameren, bloggers aantrekken, creatief werk laten zien en bespreken. Het blad wordt de plek voor nieuwsanalyses, onderzoeksjournalistiek, cases en opinie. Samen met vertegenwoordigers uit de verschillende lezersgroepen – marketing, media, advertising en creatie – worden de redactionele koers, inhoud en toon van Adformatie aangescherpt, waarna het blad grondig gerestyled zal worden. Naar verwachting in het voorjaar van 2013 zal het ‘nieuwe’ Adformatie zich manifesteren, klaar voor de toekomst.

Gezamenlijke redactie
De redacties van Adformatie, Tijdschrift voor Marketing en Communicatie gaan nauwer samenwerken, onder leiding van Astrid Prummel, Elsbeth Eilander, Rocco Mooij en Susanne van Nierop. Zowel voor eind- en beeldredactie als voor de samenstelling en productie van de inhoud op de verschillende contentkanalen van de Adformatie Groep wordt gezamenlijk opgetrokken.

Reacties op dit artikel (10)

Log in of registreer om reacties te posten
Avatar

Michael van Os

(5 november 2012, 9:50)

Lijken mij verstandige moves.
Heel veel succes allemaal!

Avatar

Pierre

(2 november 2012, 12:49)

Wanneer kan ik via m'n smartphone solliciteren op vacatures?

Avatar

Peter Woodward

(2 november 2012, 10:24)

Niets verkeerd met het verbeteren van inhoud en business model. Succes!

Avatar

Olchert Vels

(2 november 2012, 8:40)

@Susanne Goed! ;-)

Avatar

Bojan Stigter

(1 november 2012, 20:06)

Ok, dank voor je reactie. Overigens, vergeet de klok niet een uurtje terug te zetten.. :) - geschreven 21:07

Avatar

Toine v/d Heijden

(1 november 2012, 17:30)
http://wixxi.editme.com/

Niet het verschil in covers tussen 2006 en 2012 is interessant, maar het verschil in omvang. Dan is het wel logisch om de frequentie in print te verlagen en de relevantie online te verbeteren, zeker wanneer je een stuk of vijf verschillende websites overeind probeert te houden. Maak één goeie tabletportal met verschillende gratis- en betaalstromen.

Avatar

Harry Sturkenboom

(1 november 2012, 16:59)

Beste Mark en Willem,

Transitie...ook zo'n modewoord. Geef nou eens lekker toe dat je de zaak gaat knippen en strippen om het binnen onafzienbare tijd weer lekker in de etalage te zetten. Ik heb inmiddels genoeg gehoord.....mij hou je niet voor de gek!

Avatar

Olchert Vels

(1 november 2012, 16:13)

Mooie plannen.
Benieuwd of jullie nu ook gaan reageren op vragen of opmerkingen die hier gesteld worden ;-)

Avatar

Bojan Stigter

(1 november 2012, 12:41)

Redactie, werken jullie toevallig ook aan een Adformatie app? Dat zou naar mijn mening ideaal zijn. De mobiele website heeft immers enkele beperkingen. Hoor het graag.

Gerelateerde items Adformatie