door Roderick Mirande, redactie | 6 juli 2012, 8:05 in
Jupiler Ajax Amstel

Ajax partner Jupiler

De samenwerking met Amstel wordt overgenomen door Jupiler.

Het Belgische biermerk Jupiler, eigendom van het brouwersconcern AB Inbev is de nieuwe partner van Ajax. De twee partijen wisten overeenstemming te bereiken en hebben een contract voor in ieder geval drie jaar getekend. De intentie is om het contract daarna nog twee jaar te verlengen.

Commercieel directeur van Ajax, Henri van der Aat, zegt dat het contract met Amstel afliep. ‘Wij zijn ons daarom gaan oriënteren.’ Uit de keuze voor Jupiler blijkt dat Ajax er niet alles aan gelegen ligt om een biermerk aan zich te verbinden dat dicht bij de Amsterdamse identiteit ligt (Heineken of Amstel). Een woordvoerder van Ajax laat weten dat de keuze voor Jupiler puur een ‘commerciële zaak’ is geweest.

Woordvoerster van AB Inbev, Annemieke Matthijssen, zegt dat voor het partnership is gekozen vanwege de gigantische achterban die Ajax heeft in Nederland. Het gaat volgens haar om 46 procent van de bevolking, 7,5 miljoen fans. Dan zijn er nog 85 duizend leden van de supportersvereniging en een miljoen bezoekers per maand op ajax.nl. Matthijssen zegt dat Jupiler en Ajax samen aantrekkelijke programma’s willen gaan ontwikkelen voor de fans in het hele land. 'We kijken er naar uit om samen met Ajax allerlei creatieve ideeën uit te rollen.

Naast de verwachte media exposure verkrijgt Jupiler de schenkrechten in de Arena. Belangrijk volgens Matthijssen, omdat Jupiler en Ajax dezelfde waarden delen: vriendschap, plezier, samenzijn.

Jupiler zal niet te zien zijn op het shirt. Financiële details over het partnership worden niet vrijgegeven.

Reacties op dit artikel (0)

Log in of registreer om reacties te posten

Gerelateerde items Jupiler Ajax Amstel

Over de auteur

Roderick Mirande

redactie

Blijf op de hoogte
Handboek Online Marketing
Praktische lessen om een expert te worden
Whitepapers
Populaire blogs