door Ginette Lavell, auteur | 30 januari 2012, 15:39 in
Akqa Parijs

AKQA naar Parijs

Na Amsterdam en Berlijn is Parijs nu AKQA's derde vestigingsstad op het Europese vasteland. De eerste klant zal Nike zijn.

AKQA is een van de meest succesvolle onafhankelijke digitale bureaus met wereldwijd meer dan 1.100 werknemers en (naast de vestigingen op het Europese continent) kantoren in Londen, New York, San Franscisco, Washington D.C. en Shanghai. Vorig jaar werd het bureau zowel door het Britse vakblad Campaign als door de Amerikaanse tegenhanger Adage tot Digital Agency of the Year uitgeroepen. Nike, de eerste klant van AKQA Paris, is al 12 jaar klant bij het netwerk.

Aan het hoofd van het Parijse kantoor, dat gevestigd is in het Quartier Latin, staat creative director Peter Lund en associate creative director Nicolai Smith. Julien Veillon is aangenomen als associate creative director en copywriter. AKQA Paris valt onder de verantwoordelijkheid van Guy Wieynk, AKQA's Europese managing director.

James Hilton, CCO en mede-oprichter van AKQA zegt over de creatieve directie: 'Dit is hét dream-team voor onze eerste stappen in Parijs. We verwachten samen met hen het beste te halen uit de mensen die we hopen aan te trekken uit de enorme poel van Frans creatief talent. AKQA Paris is al begonnen met het werven van medewerkers. Het is de bedoeling dat er 40 mensen in dienst komen.

Reacties op dit artikel (0)

Log in of registreer om reacties te posten

Gerelateerde items Akqa Parijs

Over de auteur

Ginette Lavell

auteur

Blijf op de hoogte
Handboek Online Marketing
Praktische lessen om een expert te worden
Whitepapers
Populaire blogs