door Roderick Mirande, redactie | 20 juli 2012, 9:18 in
Apple Samsung Patentoorlog

Apple moet door het stof

Britse rechter bepaalt dat Apple advertenties moet plaatsen waarin het erkent dat de Samsung Galaxy Tab geen kopie is van de iPad.

Die advertenties moeten zowel op de eigen homepage als in Britse kranten en tijdschriften een advertentie geplaatst worden. Daarmee eist de rechter een publiekelijk excuus aan Samsung. Apple heeft aangekondigd tegen de uitspraak van de rechter in beroep te gaan.
Om precies te zijn moet Apple de mededeling doen dat drie tablets van Samsung geen inbreuk maken op de ontwerpregistratie van de iPad van Apple. De mededeling moet gedaan worden in de kranten Financial Times en Daily Mail, in het tijdschrift Guardian Mobile Magazine en op de techsite T3. Daarnaast moet het bericht zes maanden zichtbaar zijn op de homepage van de Britse site van Apple.

In die advertentie moet Apple dan de uitspraak van 9 juli vermelden dat drie Samsung-tablets (de Galaxy Tab 10.1, 8.9 en 7.7) geen inbreuk maken op Apple's tablet-ontwerpregistratie. Hetzelfde bericht moet Apple plaatsen op zijn Britse website en daar 6 maanden op de homepage laten staan.

Tegelijkertijd heeft de rechter bepaald dat wel mag doorgaan met verkondigen dat de Galaxy Tab inbreuk heeft gemaakt op de designrechten die het bedrijf heeft op de iPad. De motivatie achter dat dubbele signaal is dat Apple recht heeft op een eigen mening.

Bron: Bloomberg via Webwereld

Reacties op dit artikel (0)

Log in of registreer om reacties te posten

Gerelateerde items Apple Samsung Patentoorlog

Over de auteur

Roderick Mirande

redactie

Handboek Online Marketing
Praktische lessen om een expert te worden
Whitepapers
Populaire blogs